پلیس در تعقیب جاعلی حرفه‌ای است که با شیوه‌ای خاص در چک‌های شرکت‌های تجاری دست‌می‌برد و مبلغ آن را چند برابر می‌کرد.

حوادث

تحقيقات در اين‌باره از روز 16فروردين‌ماه امسال آغاز شد. در اين روز نماينده حقوقي شركتي به شعبه‌16 بازپرسي دادسراي ناحيه‌4 تهران رفت و گفت فردي شياد با ترفندي ويژه توانسته از آنها كلاهبرداري كند. او در توضيح اين ماجرا گفت: اواخر سال گذشته مزايده‌اي برگزار كرديم و شخصي با ثبت‌نام در مزايده مبلغ يك ميليون تومان به‌حساب شركت واريز كرد اما چند روز بعد به شركت مراجعه و اعلام كرد از شركت در مزايده پشيمان شده است.

او از مسئولان مالي شركت خواست پولش را در قالب يك فقره چك دريافت كند به اين ترتيب چكي يك ميليون توماني به وي پرداخت شد تا اينكه چند روز بعد از آغاز به‌كار بانك‌ها در سال جديد بررسي اسناد مالي شركت نشان داد يك فقره چك يك ميليون توماني شركت به مبلغ 7ميليون و 700هزار تومان وصول شده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد چك متعلق به همان شخصي است كه از مزايده انصراف داده بود اما مبلغ و تاريخ آن به شكل ماهرانه‌اي تغيير يافته است.

با ثبت اين شكايت كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. در همان مراحل مقدماتي معلوم شد مداركي كه متهم از آنها استفاده كرده است مدتي قبل سرقت شده است. تجسس‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد متهم تحت تعقيب از ترفند ديگري نيز براي كلاهبرداري استفاده مي‌كند. او در بانك‌ها پرسه مي‌زد و افراد مسني را كه براي وصول چك مراجعه كرده بودند انتخاب مي‌كرد. سپس قبل از آنكه نوبت آنها برسد به بهانه كمك كردن، پول چك‌ها را پرداخت مي‌كرد و چك را تحويل مي‌گرفت اما چند روز بعد با دستكاري چك مبلغ آن را به چند برابر افزايش مي‌داد و وصول مي‌كرد.

سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با اشاره به صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم از افرادي كه موفق به شناسايي هويت واقعي وي شده‌اند خواست اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن 21866349در اختيار كارآگاهان آگاهي تهران قرار دهند.

کد خبر 299207

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha