شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ترابی در فصلی که گذشت تنها در ۸بازی سایپا غایب بود تا مشخص شود مهره‌های کلیدی برای تیم جلالی بوده است

فوتبال

لیست نهایی کی‌روش برای مقدماتی جام جهانی با سورپرایزهایی همراه بوده؛ سورپرایزهایی مثل دعوت از طارمی یا محمدرضا اخباری، اما بدون شک سورپرایزهای اصلی کی‌روش بازیکنانی بوده‌اند که با قراردادهایی پایین در تیم‌هایشان درخشیدند تا به تیم ملی برسند.

شاید تا قبل از این، تیم ملی فقط برای بازیکنانی بود که حداقل بالای 150میلیون قرارداد داشتند اما حالا کی‌روش نشان داده بازیکنان 50میلیونی و 30میلیونی هم می‌توانند ملی‌پوش شوند. در زیر نگاهی به سورپرایزهای ویژه کی‌روش داشته‌ایم.

  • عزت‌ا... پورقاز

ملوان در ابتدای فصل جاری مدافعی 28ساله را به خدمت گرفت که فوتبالش را از شموشک آغاز کرده بود و سال‌ها در ایرانجوان بوشهر توپ می‌زد.

عزت‌ا... پورقاز در ابتدای فصل با قراردادی 53میلیونی ملوانی شد تا یکی از مهره‌های ذخیره این تیم باشد.

او در 7هفته ابتدایی تنها 3دقیقه بازی کرد اما پس از آن فیکس شد و تا پایان لیگ تنها مقابل پرسپولیس بازی نکرد. پورقاز که اعتماد به نفس بالایی دارد و ادعا می‌کند از دعوت شدن به تیم ملی سورپرایز نشده، با ملوانان یک سال دیگر قرارداد دارد.

  • محمدحسین کنعانی‌زادگان

کنعانی‌زادگان فوتبالش را از استقلال ماهشهر آغاز کرده و پس از آن راهی تیم‌های پایه پرسپولیس شده است.

این بازیکن که حتی به تیم بزرگسالان هم رسیده، در زمان رویانیان قرار بود لژیونر شود و حتی برای حضور در تیم‌های پرتغالی راهی این کشور شد اما در نهایت به ایران برگشت تا با قراردادی 30میلیونی ملوانی شود.

او در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم، دفاع ثابت ملوانان بوده و در تیم ملی امید هم فیکس بازی کرده است. به عقیده خیلی‌ها کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی جدید تیم ملی است و هیچ بعید نیست در مقدماتی جام جهانی به مهره فیکس کی‌روش تبدیل شود.

  • مهدی ترابی

مهدی ترابی فوتبالش را از سایپا شروع کرده و در زمان مربیگری انگین فیرات به تیم بزرگسالان رسیده است.

اواخر لیگ سیزدهم، فیرات برای اولین بار به ترابی در سطح اول فوتبال ایران بازی داد و در لیگ چهاردهم هم جلالی ترابی را به عنوان یک ذخیره طلایی به تیمش اضافه کرد.

ترابی در فصلی که گذشت تنها در 8بازی سایپا غایب بود تا مشخص شود مهره‌های کلیدی برای تیم جلالی بوده است. ترابی که با سایپایی‌ها قراردادی 30میلیونی داشته، حالا به تیم ملی دعوت شده تا یکی از هافبک‌های راست تیم کی‌روش باشد.

  • میلاد محمدی

در ابتدای فصل، بازیکنی به نام میلاد محمدی سر تمرینات راه‌آهن حاضر می‌شود تا فقط با استیلی صحبت کند. این بازیکن پس از کلی دردسر با استیلی دیدار می‌کند و از او می‌خواهد تا اجازه دهد با تیم تمرین کند.

استیلی در ابتدا با این امر مخالفت می‌کند اما اصرار این بازیکن شرایط را تغییر می‌دهد. سرمربی وقت راه‌آهن اجازه می‌دهد محمدی تست فنی بدهد تا اگر نظر کادر فنی مثبت بود اجازه تمرین بگیرد.

محمدی فردای آن روز تست فنی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد و جواز حضور در تمرینات را کسب می‌کند. جالب اینکه میلاد همان زمان به استیلی می‌گوید یک برادر دوقلو هم دارد که مثل او فوتبال بازی می‌کند.

در نهایت دوقلوها با نظر استیلی در تمرینات شرکت می‌کنند و پس از دو جلسه، سرمربی دستور می‌دهد تا هر دو جذب تیم شوند.

این دو برادر با قراردادهایی 50میلیونی به تیم استیلی اضافه می‌شوند تا حالا یکی از آن‌ها پس از یک فصل به لیست نهایی کی‌روش برسد!

محمدی که یک هافبک چندپسته به حساب می‌آید، به عقیده خیلی‌ها آماده‌ترین مهره تیم ملی در تمرینان اخیر بوده و همین مساله باعث شده کی‌روش نام او را در فهرست نهایی قرار دهد. به این نکته هم باید اشاره كرد که محمدی فقط 21سال سن دارد.

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 299245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha