‌همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا روز پنجشنبه ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) ۲۰۱۵ پس از آنکه نتایج کالبدشکافی یک زن نشان داد که ذات‌الریه مرگبار او ناشی از سرخک است، نخستین مرگ ناشی از این بیماری را در ۱۲ سال اخیر در این کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه اداره بهداشت کلالام کانتی در ایالت واشنگتن اعلام کرد: «علت مرگ این زن ذات‌الریه ناشی از سرخک بود. این زن دچار مشکلات بهداشتی دیگری هم بود و داروهای مهارکننده دستگاه ایمنی مصرف می‌کرد.»

نام و سن این زن اعلام عمومی نشده است.

در این بیانیه آمده است: «این زن به احتمال زیاد در یک مرکز پزشکی محلی در جریان یک شیوع اخیر در کلالام کانتی در معرض سرخک قرار گرفته است.»

«این زنی در همان زمانی در این مرکز بود که شخصی که بعداً دچار دانه‌های پوستی سرخک شد و بیماری‌شان در آن هنگام واگیردار شد، هم در آنجا حاضر بود.»

مقامات بهداشتی گفتند که او علائم رایج سرخک را نشان نداد، بنابراین عفونت تا بعد از مرگ او که در بهار رخ داد کشف نشد.

سخنگوی اداره بهداشت ایالتی گفت مرگ این زن به شیوع سرخک در امسال در پارک موضوعی دیسنی در کالیفرنیا ربطی ندارد.

او گفت، نوع سرخکی که این زن درنتیجه آن درگذشت، «با شیوع محلی بیماری تطبیق داشت»، اما سویه ویروس عامل این شیوع با شیوع در پارک دیسنی تطبیق نداشت.

 مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا گزارش می‌دهند که 176 مورد سرخک در سال جاری در آمریکا رخ‌داده است و 117 مورد آن به شیوع پارک دیسنی مربوط است.

آخرین مورد مرگ ناشی از سرخک در آمریکا در سال 2003 رخ داد.

اداره بهداشت ایالت واشنگتن اعلام کرد: «این موقعیت مصیبت‌بار اهمیت ایمن‌سازی شمار هر چه بیشتری از افراد برای رسیدن به میزان بالای حفاظت اجتماعی در برابر سرخک را نشان می‌دهد. افرادی که دچار اختلال دستگاه ایمنی هستند،‌ را اغلب نمی‌توان بر ضد سرخک واکسینه کرد.»

کد خبر 299941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha