۲۱ ساله‌ است. او در رده‌های جوانان بهترین گلزن فوتبال ایران بود و توانست در رده‌های زیر ۱۷سال، زیر ۲۰سال و زیر ۲۳سال ایران در مجموع ۳۰گل به ثمر برساند و شم بالای گلزنی خودش را نشان دهد.

فوتبال-سردارآزمون

اين شم بالاي گلزني خيلي زود چشم استعداديابان روبين‌كازان را گرفت تا سردار آزمون به اين تيم روسي بپيوندد. با توجه به اينكه سردار در ابتدا در روبين‌كازان بازيكن ذخيره بود، زياد به بازي گرفته نشد تا اينكه توانست در 8بازي 2گل به ثمر برساند و خودش را به تركيب اصلي تحميل كند و با گلزني در مرحله گروهي ليگ اروپا توانايي بالاي خودش را نشان داد و راه را براي خود هموار كرد. او ‌ در گفت و گو با سايت Asian Football Channell در مورد فوتبال روسيه و ايران سخن گفته است.

  • پس از 2فصل حضور در روبين‌كازان، چه شد كه به روستف پيوستيد؟

راستش در روبين‌كازان موقعيتي برايم پيش آمد كه انگيزه‌ام را از دست دادم و همين باعث شد تمركزم نيز از بين برود. به همين‌خاطر تصميم گرفتم تا به روستف بپيوندم. مي‌دانستم كه قربان برديف مربي سابق من در روبين‌كازان، در روستف مشغول به‌كار است. او مربي بسيار خوبي است و مي‌داند چطور از من بازي بگيرد تا نهايت توانم را نشان دهم. وقتي نخستين بار به روبين‌كازان پيوستم، او آنجا بود و ‌رابطه خيلي خوبي با هم داشتيم و در واقع حضور او يكي از دلايلي بود كه من روستف را انتخاب كردم. البته مهم‌ترين دليل من براي اين كار اين بود كه بتوانم بار ديگر بازي كنم و اعتماد به نفسم را به‌دست آورم.

  • شما 4گل در روستف به ثمر رسانديد و با گل آخر خودتان به اين تيم كمك كرديد تا در ليگ برتر روسيه باقي بماند.

واقعا دوران حضورم در روستف را دوست دارم. آنجا عملكرد موفقيت‌آميزي داشتم؛ هر چند اوايل يكسري مشكلات داشتم. خوشبختانه رابطه خوبي با كادر فني و بازيكنان داشتم ولي در واقع انتظارم از خودم بيشتر بود. انتظار داشتم بيشتر گل بزنم. تمام توانايي‌ام را در روستف نشان دادم. اين مربي است كه بايد درباره عملكرد من نظر بدهد. در كل براي من تجربه خوبي بود.

  • از حضور خود در فوتبال روسيه بگوييد. شما در جواني ايران را ترك و پيشنهادهاي چشمگير تيم‌هاي ايراني را رد كرديد و به ليگي خيلي بهتر از ايران يعني روسيه رفتيد. دليل اين تصميمتان چه بود؟

ترك كردن ايران در 18سالگي كار آساني نبود. فقط تمركزم روي اين بود كه سطح فوتبالم را بهتر كنم و به بازيكن بزرگي تبديل شوم. با خانواده‌ام مشورت كردم و به روسيه رفتم. اوايل خيلي به من سخت گذشت ولي كم‌كم خودم را با شرايط جديد وفق دادم و الان خيلي راضي هستم كه اين اتفاق افتاد و به ليگ روسيه رفتم. هر چند مي‌توانستم بيشتر از حالا از خودم راضي باشم كه نشد. اميدوارم كه پيشرفت كنم و به بازيكن بزرگ‌تري در آينده تبديل شوم.

  • آيا پيوستن به تيمي در 5ليگ برتر دنيا براي شما در اولويت است؟

نه. من با روستف قرارداد دارم و خودم دوست دارم قراردادم تمديد شود و در روسيه باقي بمانم. همانطور كه مي‌دانيد جام‌ جهاني 2018در روسيه برگزار مي‌شود و تيم‌ها در اين كشور در حال پيشرفت هستند. دوست دارم اينجا بمانم و پيشرفت كنم.

  • ‌كارلوس كي‌روش بازيكنان جوان زيادي را به تيم ملي ايران دعوت كرده است. درباره اين مدت و دوران‌گذار در تيم ملي زيرنظر كي‌روش چه نظري داريد؟

از اين برنامه مربي خيلي استقبال مي‌كنم و اميدوارم اين بازيكنان جوان در آينده بدرخشند. ما بايد اين توجه به بازيكنان جوان را حفظ كنيم. با خيلي از اين بازيكنان آشنا بودم. كارلوس كي‌روش مي‌داند چطور بايد آنها را پيدا و به آنها كمك كند تا پيشرفت كنند. علاوه بر آن بازيكنان باتجربه در تيم مثل تيموريان و شجاعي به ما كمك مي‌كنند تا پيشرفت كنيم. تنها نگراني من از كمبود امكاناتي است كه فدراسيون فوتبال ايران برايمان تدارك ديده است. ما براي يك ملت بازي مي‌كنيم و فدراسيون فوتبال ايران بايد بهترين امكاناتش را براي ما فراهم كند.

کد خبر 300691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha