دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

جشنواره انتخاب برترین شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.

اين خبر را رئيس شوراي‌عالي استان‌ها در صحن شوراي شهر ارك عنوان كرد و گفت: «در سال 94برترين شوراهاي كشور در اين جشنواره‌ برگزيده و معرفي مي‌شوند.»

به گفته غلامرضا بصيري‌پور، جلسات هماهنگي و مقدمات برگزاري اين جشنواره با هدف شناسايي شوراهايي كه عملكرد مناسب‌تري دارند در حال پيگيري است و قطعا اين جشنواره ظرف 3تا 4ماه آتي برگزار مي‌شود. وي ايجاد و تقويت انگيزه‌هاي فعاليت ميان شوراها را از اصلي‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره دانست و اضافه كرد كه شوراي‌عالي استان‌ها تلاش دارد ارتباط صميمانه‌اي بين شوراهاي اسلامي كشور برقرار كند. گفتني است اينطور كه اعلام شده شوراهاي برتر در 4بخش روستا، بخش، شهر و شهرستان و براساس شاخص‌هايي چون خدمات‌رساني، تعامل، انجام فعاليت‌هاي مطلوب و به‌موقع و... انتخاب مي‌شوند.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها در جلسه شوراي شهر اراك همچنين در رابطه با ظرفيت برجسته و قانوني شوراها نيز صحبت كرد. وي گفت كه بيش از 6اصل قانون اساسي در ارتباط با شوراها نگارش شده است ولي اصول قانون اساسي كه در ارتباط با شوراها به‌درستي اجرا نشده و از حيث ساختاري مسير شورا به‌جايي رسيده كه اختيارات اين پارلمان‌هاي محلي كاهش يابد. بصيري‌پور ادامه داد: «شوراي‌عالي استان‌ها تلاش دارد طرح‌هاي مناسب و تأثير‌گذار را به مجلس ارائه كند تا گره‌هاي بزرگي از كار مردم و فعاليت شوراها و شهرداري باز شود. در اين مسير نيز حتما از ظرفيت‌هاي موجود در شوراهاي سراسر كشور استفاده مي‌شود.»

کد خبر 301417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha