یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنیس وردا ملکه موج نوی سینمای فرانسه کار جدیدش را برای اولین بار در جشنواره امسال ونیز به نمایش در می‌آورد.

آنیس واردا

به گزارش مهر به نقل از ددلاين، فستیوال فیلم ونیز امسال با حضور پررنگ‌تر رقابت‌کنندگان زن روبه رو خواهد بود و بخش «داستان‌های زنان» این فستیوال هم از روز سوم ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

آنیس وردا کارگردان فرانسوي به عنوان اولین کارگردان زنی که جایزه افتخاری نخل طلای کن را دریافت ‌کرد، فیلم کوتاه جدید خود با عنوان «Les 3 Boutons» را در ونیز به نمایش خواهد گذاشت. او در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «خانه‌بدوش» برنده شیر طلایی شده بود.

آلیس رورواکر کارگردان ایتالیایی هم که با فیلم «عجایب» در کن ۲۰۱۴ حضور داشت، فیلم کوتاه خود با عنوان «De Djess» را به نمایش می‌گذارد. مسئولیت فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی این فیلم را خود وي بر عهده داشته است. آلبا رورواکر، خواهر و همکار او که سال گذشته به خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌اش در فیلم «قلب‌های گرسنه» برنده جایزه بهترین بازیگر زن ونیز شده بود در این فیلم ظاهر می‌شود.

برنامه «داستان زنان» که سال‌های اخیر در کل هشت فیلم کوتاه کارگردانی‌شده توسط خانم‌ها را به لیدو آورده است، شامل بحث ویژه با خود کارگردانان نیز می‌شود.

کد خبر 302153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha