مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تهدیدهایی که برای واگذاری سهام سرخابی‌ها وجود دارد، از عزم دولت برای انجام این کار با پایان وقفه ۲ ماهه خبرداد و گفت: مجلس هنوز طرحی آماده نکرده است.

سيد جعفر سبحاني در گفت‌وگو با مهردرباره مقاومت‌هايي كه از سوي برخي‌ براي واگذاري باشگاه‌هاي سرخابي‌صورت مي‌گيرد و آن را به دولتي‌ها نسبت مي‌دهند، گفت: تقريبا تمام واگذاري‌ها با مقاومت‌هايي روبه‌روست و اين موضوع فقط مختص واگذاري استقلال و پرسپوليس نيست و برخي‌مايل به انجام خصوصي‌سازي‌ نيستند و در برخي موارد مديران مياني مقاومت مي‌كنند.

وي ادامه داد: در راس وزارتخانه‌ها، سازمان خصوصي‌سازي‌، وزراي عضو هيأت واگذاري و دولت مقاومتي وجود ندارد و تمام تلاش‌ها براي خصوصي‌سازي‌ انجام مي‌شود، اما همواره در اين ارتباط چالش‌هايي وجود دارد به‌ويژه در مزايده چهارم پرسپوليس و استقلال اين موضوع به وضوح نشان داده شد و مواردي از سوي برخي‌ براي لغو مزايده مطرح شد و در اين زمينه تهديدهايي نيز انجام شد. سبحاني با تأكيد بر اينكه سازمان خصوصي‌سازي‌ با جديت خصوصي‌سازي‌ باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس را دنبال مي‌كند، زيرا مصوبه مجلس و قانون است، تصريح كرد: ليگ پانزدهم كه بگذرد، اين موضوع با جديت دنبال خواهد شد.

اين مقام مسئول در سازمان خصوصي‌سازي‌ با اشاره به وقفه 2ماهه‌اي كه براي واگذاري سهام باشگاه سرخابي‌ها ايجاد شده است، 2 علت اصلي براي آن اعلام و بيان كرد: دليل اصلي اين است كه مي‌خواستيم باشگاه‌ها براي ليگ پانزدهم با مشكلي مواجه نشوند و در فصل يارگيري، بدنسازي، انتخاب بازيكنان و مربيان و آماده‌سازي‌ تيم دچار مشكل نشوند، در غيراين‌صورت ممكن بود مشكلات احتمالي كه براي اين دو تيم ايجاد مي‌شود را به گردن سازمان خصوصي‌سازي‌ بيندازند.

وي دليل دوم را ارائه فرصت به نمايندگان مجلس براي آماده‌سازي‌ طرح اعلام كرد و افزود: در مزايده‌هاي سوم و چهارم برخي نمايندگان مقاومت‌هايي براي واگذاري داشتند و از ارائه طرح‌هاي دو‌فوريتي براي توقف واگذاري 2 باشگاه خبر مي‌دادند، بنابراين به آنها زمان داده شدكه طرح‌هاي خود را براي نحوه واگذاري سهام باشگاه‌ها اعلام كنند.

مشاور سازمان خصوصي‌سازي‌ ادامه داد: نظر نمايندگان براي ما محترم است اما ملاك سازمان خصوصي‌سازي‌ همان قانون و مصوبه مجلس است و اين وقفه پيام غيرمستقيمي به نمايندگان بود، زيرا اين مهلت 2 ماهه رو به اتمام است و هنوز طرحي براي خصوصي‌سازي‌ سهام سرخابي‌ها از سوي نمايندگان در مجلس مطرح نشده است و ارزيابي مي‌شودبا توجه به حجم طرح‌هايي كه هم‌اكنون در مجلس در دست بررسي است، مطرح هم نشود.

وي گفت: با وجود اين منتظر طرح نمايندگان هستيم، در غيراين‌صورت با بازگشت آرامش به باشگاه‌ها، درصورت عدم‌ارائه طرح جديد مجلس، خصوصي‌سازي‌ باشگاه‌ها با جديت دوباره پيگيري مي‌شود و فقط هيأت واگذاري روي نوع و شكل واگذاري‌ها تصميم‌گيري‌هايي را انجام خواهد داد.

کد خبر 302188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha