چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رسانه های محلی سوئیس اعلام کردند میزان صادرات سلاح های ساخت این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به همین دوره در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد.

weapon

رسانه‌های محلی سوئیس با استناد به آمار و ارقامی که اداره فدرال گمرک این کشور منتشر کرده است، گزارش دادند صنعت تسلیحات سوئیس در شش ماه ابتدایی امسال 217 میلیون فرانک سوئیس انواع تسلیحات و مهمات نظامی به کشورهای خارجی صادر کرد که افزایشی 30 میلیون فرانکی را در سال 2015 نشان می‌دهد.

در این مدت آلمان اصل‌ ترین مشتری تسلیحات و تجهیزات جنگی سوئیس بوده و بیش از 63 میلیون فرانک سوئیس تسلیحات از این کشور وارد کرده است.

پس از آلمان، اندونزی بیش از 32 میلیون فرانک سوئیس از این کشور سلاح خریداری کرده‌است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از ژنو، از دیگر مشتریان عمده تسلیحات و تجهیزات نظامی سوئیس می‌توان به کشورهای ایتالیا ( 14 میلیون فرانک)، آمریکا ( 14 میلیون فرانک)، انگلیس ( 16 میلیون فرانک)، رومانی ( 13 میلیون فرانک) و هند (10 میلیون فرانک) اشاره کرد.

دیگر مشتریان اصلی تسلیحات سوئیس کشورهای خاورمیانه هستند. باوجوداین‌که دولت سوئیس محدودیت‌هایی برای صادرات سلاح به عربستان سعودی اعمال کرده است، شرکت‌های تسلیحاتی سوئیس در نیمه اول سال 2015 بیش از یک میلیون و 200 هزار فرانک سوئیس تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور عربي صادر کرده‌اند.

کد خبر 302442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha