همشهری آنلاین: عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان انتشار محتوای یک جلسه خصوصی و کاری با شورای خبر صدا و سیما را یک خلاف بیّن اداری و مغایر با منافع و امنیت ملی دانست.

عراقچی

به گزارش ایسنا، دکتر سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 طی اظهاراتی از اینکه محتوای یک جلسه خصوصی و کاری با شورای خبر صدا و سیما به صورت ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوایی و نگارشی، در سایت خبری صدا و سیما منتشر شد اظهار شگفتی کرده و چنین امری را نه تنها غیرحرفه ای و غیراخلاقی، بلکه یک خلاف بیّن اداری و مغایر با منافع و امنیت ملی دانسته و خواستار پیگیری آن از سوی مقامات عالی سازمان صدا و سیما گردید.

سایت خبری صدا و سیما با فاصله کوتاهی خبر مزبور را از سایت برداشته و توضیح داد مطالبی که به نقل از دکتر سید عباس عراقچی معاون وزارت امورخارجه در نشست با مسئولان معاونت خبر روی خروجی قرار گرفت ناشی از یک خطای برداشت بوده است.

خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرده است این مطلب که تلفیقی از اطلاعات درست و نادرست است قابل استناد نیست. با این حال مطلب مزبور بلافاصله توسط سایت‌های مختلف بازنشر شد.

عراقچی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مزایای تیم مذاکره کننده انسجام داخلی و همدلی همه اعضای تیم بود، از نقش آقای حسین فریدون در انجام وظیفه سخت هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، ارائه مشورت، انتقال مطالب و تقویت انسجام و همبستگی تیم مذاکره کننده تقدیر نمود.

  • توضیحات خبرگزاري صدا و سيما درباره انتشار برخی مطالب منتسب به عراقچی

در پی انتشار خبر سخنان سیدعباس عراقچی معاون محترم حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در جمع مدیران خبر رسانه ملی، خبرگزاری صدا و سیما توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کرد.

- انتشار مطلب یاد شده ناشی از خطای ناخواسته مسئول مربوطه در ارسال خبر اولیه و خام بر روی خروجی خبرگزاری صدا و سیما بوده است.

- به محض اطلاع از وقوع این خطا ، خبر مذکور و کلیه لینک های مربوط به آن از روی خروجی و سایت خبرگزاری صدا و سیما و موتورهای جستجو حذف شد و طی تماس فوری با همکاران رسانه ای و سردبیران سایت های خبری ، ضمن ارسال اصلاحیه ، درخواست شد این خبر حذف شود که خوشبختانه این کار هم به سرعت انجام شد.

- از سوی دیگر با توجه به اهمیت موضوع در تماس فوری با جناب آقای دکتر عراقچی ماوقع تشریح شد و ایشان در جریان اقدامات جبرانی بعدی قرار گرفتند.

- اگر چه وقوع خطاهای این چنینی در رسانه ها بویژه خبرگزاری ها که به طور دائم در حال ارسال اخبار هستند محتمل و مسبوق به سابقه است و روش جبران نیز عرفاً ، حذف فوری خبر و صدور اصلاحیه درخصوص غیر قابل استناد بودن آن می باشد و خبرگزاری صدا و سیما نیز همین عرف را اعمال کرده است ، با وجود این تأیید می کند این خطا برای رسانه ملی بزرگتر و مسئولیت رسانه برای جلوگیری از تکرار آن بیشتر است چرا که به دلیل گستردگی و فراگیری پوشش و اعتبار اخبار صدا و سیما و اعتماد افکار عمومی به رسانه ملی ، حجم مسئولیت آن در مقایسه با سایرین بسیار بالاتر و بیشتر است.

در پایان ضمن ابراز تأسف از بروز این خطا، مجدداً یادآور می شود خبر یاد شده به دلیل آن که ویرایش نهایی نشده ، تلفیقی از مطالب درست و نادرست بوده و غیر قابل استناد می باشد و بدیهی است محتوای آن مورد تأیید رسانه ملی نیست.

کد خبر 302853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha