«شک نکنید که کی‌روش قرارداد دارد و به آن احترام می‌گذارد و بازمی‌گردد.» با اینکه زمزمه جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد، رئیس فدراسیون فوتبال از بازگشت قطعی این مربی به تهران خبر می‌دهد.

کارلوس کی روش

علي كفاشيان با تأكيد بر اينكه كي‌روش به قراردادش احترام مي‌گذارد، مي‌گويد: «از اول هم صحبت‌هايي كرده بود كه بازمي‌گردد اما مربي ثابت است و پروازي نيست و آن مدت بيشتري كه نبوده با هماهنگي ما بوده است.»

كارلوس كي‌روش كه به پرتغال سفر كرده قرار بود پيش از اينها به تهران برگردد، اما ابتدا به‌دليل فوت همسرش مرخصي‌اش را تمديد كرد و پس از آن موضوع پيشنهاد فدراسيون مكزيك براي اين مربي پيش آمد و خبري از بازگشتش نشد. با اينكه گفته مي‌شود پيشنهاد فدراسيون مكزيك كي‌روش را وسوسه كرده، اما مسئولان فدراسيون چنين نظري ندارند. بعد از حمايت هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال از مرد پرتغالي و اينكه اين مربي قطعا به اردوي تيم ملي بازمي‌گردد، نايب‌رئيس فدراسيون نيز به تعريف و تمجيد از كي‌روش مي‌پردازد. محمود اسلاميان عنوان مي‌كند: «كي‌روش يك مربي بين‌المللي است و با حضور چند ساله در فوتبال ايران به خوبي با فضاي فوتبال كشور شناخت كافي پيدا كرده است، ضمن اينكه او با فرهنگ كشور و خلق و خوي مردم ايران نيز شناخت لازم را به‌دست آورده است.»

او ادامه مي‌دهد: «درحالي‌كه فدراسيون فوتبال ربطي به تحريم‌هاي بين‌المللي نداشت اما كي‌روش در اين شرايط بارها از ايران دفاع كرد.» كارلوس كي‌روش كه براي دومين مرتبه هدايت تيم ملي را در مقدماتي جام جهاني به‌عهده گرفته، برخلاف مقدماتي جام‌جهاني 2014برزيل اين بار انتقادهاي بيشتري نسبت به وضعيت خود در تيم ملي دارد. او كه به‌نظر مي‌رسد اين بار حمايت همه جانبه علي كفاشيان را پشت سر خود ندارد، گفته مي‌شود احساس امنيت نمي‌كند. كي‌روش معقتد است كه تيم ملي با اين شرايط نمي‌تواند به جام جهاني صعود كند و از مسئولان فدراسيون مي‌خواهد كه به وضعيت تيم ملي رسيدگي بيشتري كنند. تيم ملي در نخستين بازي خود در مقدماتي جام جهاني مقابل تيم ضعيف تركمنستان به تساوي رسيده است؛ نتيجه‌اي كه به‌نظر مي‌رسد نگراني كي‌روش را بيشتر كرده است.

با همه اينها، نايب‌رئيس فدراسيون از عملكرد سرمربي تيم ملي دفاع مي‌كند و مي‌گويد: «كي‌روش عملكرد خوبي در تيم ملي داشته و هركسي ديگر هم اگر بخواهد در اين شرايط به‌عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب شود، سال‌ها طول مي‌كشد تا با فضاي فوتبال ايران آشنا شده و بخواهد تجربياتي كه كي‌روش در طول اين سال‌ها به‌دست آورده را كسب كند. بنابراين بايد كمك كنيم مشكلات كي‌روش را حل كرده و از او حمايت كنيم.» غلامرضا بهروان، رئيس كميته مسابقه‌هاي ليگ نيز درباره وضعيت مبهم سرمربي تيم ملي در ايران تأكيد مي‌كند:‌« كي‌روش يكسري خواسته‌ها دارد كه به حق است. بايد بخش‌هايي از آن را فراهم كنيم كه نه به او كه به تيم ملي فوتبال ايران كمك كنيم. در اين زمينه كمك به تيم ملي مطرح است و فقط موضوع كي‌روش نيست.» در اين شرايط به‌نظر مي‌رسد فدراسيون منتظر واكنش كارلوس كي‌روش است، اينكه به تهران بازمي‌گردد و در اردوي تيم ملي حضور پيدا مي‌كند يا اينكه از عدم‌همكاري خود با فدراسيون فوتبال ايران خبر مي‌دهد و پيگير جدايي‌اش مي‌شود.

کد خبر 303035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha