همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی از خنک‌ شدن استان‌های سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: در مناطق شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، سمنان، جنوب تهران، قزوین، قم، مرکزی و شمال اصفهان شاهد باد و گرد و خاک خواهیم بود.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تا یکشنبه ( 18 مرداد) با نفوذ جریان شمالی روی سواحل شمالی، استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه سواحل شرق خنک می‌شود و بارش باران، رگبار و رعد و برق در این مناطق رخ می‌دهد همچنین دریای خزر در این روزها مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شمال غربی کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی امروز شاهد رعد و برق، رگبار موقتی باران و وزش باد خواهند بود.

وی ادامه داد: شدت باران امروز در استان‌های گلستان، مازندران، ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان خواهد بود که موجب سیلابی شدن موقت مسیرها و رودخانه‌ها می‌شود.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: امروز نیز در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز یکشنبه در ساعات بعد از ظهر در استان‌های سمنان، جنوب تهران، قزوین، قم، مرکزی و شمال اصفهان باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین آسمان تهران امروز کمی ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده و رعد و برق، رخ خواهد داد.

گودرزی، شهر کرد را با دمای 9 درجه سانتی‌گراد و اهواز را با دمای 48 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور خواند.

کد خبر 303301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha