دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

ماجرای نشستن خاکپور روی نیمکت تیم ملی فوتبال المپیک ایران به‌دلیل نداشتن مدرک مربیگری با رضایت مشروط کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد مرحله تازه‌تری شده است.

خاکپور

AFC به فدراسيون فوتبال ايران گفته كه خاكپور بايد مدركA مربيگري خود را بگيرد تا رسما روي نيمكت تيم ملي بنشيند. اين مسئله را محصص تأييد كرده است. مرتضي محصص كه از سال 2011 در كميته‌ فني كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا (AFC) عضو شده و چندي پيش نيز براي دوره 4ساله ديگري در اين كميته‌ انتخاب شد، با اشاره به اينكه خاكپور در كلاس‌هاي مربيگري A آسيا ثبت‌نا‌م كرده و از 2هفته‌ آينده اين كلاس‌ها در ايران آغاز مي‌شود، به ايسنا گفته است: ابتدا AFC نسبت به اين مسئله سرسختي نشان داد، ولي در نهايت موافقت شد كه خاكپور در دوره يكماهه مربيگري A آسيا در ايران شركت كند. بنابراين تا زمان اخذ مدرك خاكپور حضور او روي نيمكت تيم المپيك مشروط است و پس از گذراندن دوره و دريافت مدرك، مشكلي براي نشستن او روي نيمكت وجود ندارد و مشروط بودن نيز از بين مي‌رود.

عضو كميته‌ فني كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا، افزود: اين دوره يكماهه به غيراز روزهاي جمعه در ساير روزها به‌مدت 4ساعت صبح و 4ساعت عصر برگزار خواهد شد و در مجموع خاكپور بايد حداقل 240ساعت دوره مربيگري را پشت سر بگذارد.

  • آينده فوتبال براي تيم‌هاي پايه است

محصص در پاسخ به اين سؤال كه چه بر‌نامه‌هايي در كميته‌ فني كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا طي 4سال آينده مدنظر قرار خواهد گرفت، اظها‌ر كرد: در كميته‌ فني در حوزه پيشرفت و توسعه فو‌تبا‌ل در زمينه‌هاي مختلف ازجمله مربيگري، بررسي وضعيت تيم‌هاي پايه، آناليز بازي‌هاي تيم‌هاي ملي و چنين مسائلي صحبت مي‌شود.

وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به بررسي‌هاي مختلف در كميته‌ فني كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا كدام كشور از ساير كشورها پيشي گرفته است و به‌عنوان الگو در مورد آن صحبت مي‌شود، گفت: الگو معمولا ژاپن بوده است چرا كه ليگ برتر و حر‌فه‌اي آنها خيلي زودتر از كشورهاي ديگر شروع شده است. آنها توانسته‌اند پيشرفت خوبي براي حر‌فه‌اي شدنشان داشته باشند. ژاپن از نظر ساختاري هم الگوست.

رئيس كميته‌ فني و توسعه فدراسيون فو‌تبا‌ل همچنين در مورد وضعيت تيم‌هاي ملي پايه در ايران، اظها‌ر كرد: از مهم‌تر‌ين مسائلي كه هم‌اكنون مدنظر قرار مي‌گيرد بازي‌هاي تيم‌هاي ‌ملي نو‌جو‌ا‌نان و جوانان است كه از اهميت بسيار بالايي براي فو‌تبا‌ل ايران برخوردار است.

به فاصله كوتاهي تيم ‌ملي جوانان در مشهد براي رقابت‌هاي جوانان آسيا در مرحله مقدماتي به ميدان خواهد رفت و ما نبايد به سادگي از چنين رقابت‌هايي بگذريم چرا كه آينده فو‌تبا‌ل ايران به همين بازيكنان و همين رقابت‌ها وابسته است.

کد خبر 303554

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha