مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محصول آسفالت الیافی به عنوان جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای افزایش مقاومت و طول عمر آسفالت توسط یک شرکت دانش بنیان در فن بازار تخصصی مدیریت شهری عرضه شد.

تولید آسفالت الیافی در ایران

به گزارش مهر، دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین با حضور شرکت‌های دانش بنیان از روز گذشته ۱۷ مرداد ماه در بوستان گفتگوی تهران برپا شده است.

در این نمایشگاه یک شرکت دانش بنیان که موفق به تولید آسفالت الیافی و بتن الیافی شده است، این محصول را عرضه و با شهرداری منطقه ۱۵ برای استفاده از این تکنولوژی در این منطقه شهری، قرارداد منعقد کرد.

آسفالت الیافی جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای افزایش مقاومت و طول عمر آسفالت است؛ در همین حال بتن الیافی روشی جدید در جهت حذف میلگرد در ساخت محوطه‌ها و انواع قطعات پیش ساخته محسوب می‌شود.

با استفاده از آسفالت الیافی می‌توان ضخامت آسفالت معابر را تا ۳۰ درصد کاهش داد و در عین حال حدود ۱۰ درصد در اجرای روکش‌های آسفالتی صرفه‌جویی اولیه اعمال کرد و تا ۵۰ درصد بر طول عمر این طرح‌ها نسبت به آسفالت معمولی افزود.

در صورت استفاده از بتن الیافی نیز با حذف استفاده از میلگرد، حدود ۱۰ درصد کاهش هزینه اولیه پیش‌بینی می‌شود، در حالی که استفاده از این محصول به علت مسلح شدن سه بعدی نسبت به میلگرد، طول عمر ۲ برابری را برای سازه‌هایی که از این محصول استفاده کرده‌اند خواهد داشت.

یکی از اساسی‌ترین دلایل گسترش استفاده از بتن الیافی در ساختمان‌ها، حذف خطرات حمل و نقل میلگرد توسط کارگران در ارتفاع است؛ از آنجا که بتن الیافی در همان مرحله تولید مسلح شده است، برای افزایش سطح ایمنی کار و کارگران بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

تکنولوژی آسفالت نیمه گرم الیافی قرار است در پوشش سطح محور کرج - چالوس به طول ۷۰ کیلومتر، پایانه علم و صنعت و خطوط BRT منطقه هشت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به مزایای تکنولوژی ارائه شده توسط این شرکت دانش بنیان، صرفه‌جویی در هزینه‌های طرح‌های عمرانی و شهرسازی و نیز افزایش کیفیت خدمات شهری از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

کد خبر 303584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha