جام جهانی تیراندازی آذربایجان در شرایطی به پایان رسید که بانوان ایرانی موفق شدند علاوه بر مدال‌آوری ۲سهمیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ریودوژانیرو را به‌دست بیاورند.

نجمه خدمتی

 الهه احمدي، نجمه خدمتي و مه‌لقا جام بزرگ 3نماينده تيم ملي تيراندازي بودند كه توانستند به فينال رقابت تفنگ بادي 10متر راه يابند. در فينال نيز احمدي به نشان طلا دست يافت و خدمتي مدال برنز كسب كرد تا هر دو جواز حضور در رقابت‌هاي المپيك را به‌دست بياورند. نجمه خدمتي كه پيش از اين نيز مي‌توانست سهميه بگيرد، به گفته خودش در آخرين فرصتي كه نصيبش شد توانست سهميه المپيك را از آنِ خود كند. او در اين رابطه به همشهري مي‌گويد: «من واقعا يك سال براي گرفتن سهميه المپيك ريودوژانيرو تلاش كردم و سرانجام هم توانستم با ركورد بالا و با مدال سهميه المپيك بگيرم. سطح مسابقات هم واقعا بالا بود؛ چون آخرين مسابقاتي بود كه مي‌شد در آنجا سهميه المپيك گرفت. براي همين تمام كشورها در اين رقابت‌ها شركت كرده بودند. همه ورزشكاراني كه در اين رقابت‌ها حضور داشتند مي‌خواستند از آخرين فرصت خود براي راهيابي به رقابت‌هاي المپيك ريودوژانيرو استفاده كنند.»

نجمه خدمتي در ادامه به پيشرفت بانوان ايراني در جام جهاني اشاره مي‌كند؛ آنجا كه تيراندازان در فينال به رقابت پرداختند و از ميان آنها 2نفر توانستند مدال بگيرند. دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 2014اينچئون درباره موفقيت تازه تيم ملي عنوان مي‌كند: «در مسابقات 10متر 3نفر از ايران به مرحله فينال رسيدند. در اين مرحله هم به‌طور كلي 8نفر حضور داشتند و اين مسئله در مسابقات جهاني واقعا بي‌سابقه بود. اين را هم بگويم كه قبل از اين حضور 3ورزشكار از يك كشور در فينال 10متر به غير از چين اتفاق نيفتاده بود و براي نخستين بار براي ايران اتفاق افتاد.»

فدراسيون تيراندازي در ماه‌هاي اخير با مشكلات زيادي روبه‌رو بوده ازجمله آن مي‌توان به مشكلات مالي اشاره كرد؛ موضوعي كه ملي‌پوشان را نگران كرده بود ولي خدمتي معتقد است كه اردوي آلمان به ملي‌پوشان كمك بسياري كرد. او مي‌گويد:‌ «شرايط مالي فدراسيون تيراندازي روي ملي‌پوشان تأثير گذاشته بود ولي با توجه به اردوي هانوفر كه قبل از اين مسابقات برگزار شد، ملي‌پوشان به آمادگي خوبي رسيدند. با همه اينها، اردوي تيم ملي با 3ورزشكار خانم برگزار مي‌شود و ما اميدواريم وضعيت مالي فدراسيون بهتر شود و بتوانيم در تمام مسابقات تيراندازي نتيجه بگيريم.»

کد خبر 303918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha