همشهری آنلاین: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای بیست و ششم مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سر افراز به میهن اسلامی را تبریک گفت.

آزادگان

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:روز بیست و ششم مردادماه، سالگرد بازگشت سروقامتان سرافراز و بهار آزادیِ رادمردان و شیرزنان شجاعی است که با تکیه بر ایمان و ارزش‌های معنوی، حریت و آزادگی را به نمایش گذاشتند.

در عرصه دفاع مقدس همچون سایر عرصه­‌های جهاد و ایثار، در کنار دلاورمردان آزاده، شیرزنان آزاده‌­ای حماسه آفریدند که برای بقای حریت و قوام استقلال ملت، رنج اسارت را به جان خریدند و همچنان زخم شکنجه‌های اسارت را بر جسم و روح خود دارند.

برای بانوان آزادة نستوه،بسی مایه مباهات است که مقام معظم رهبری خاطرات آنها را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار و از پشت پرده‌ی اشک، می‌خوانند و بر صبر و همت و پاکی و صفا، و هنرمندی اسوه صبر و آزادگی در مجسّم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین می‌گویند و نگارش در باب این موضوع مهم ایران اسلامی را گنجینه‌ی یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، دانسته و ذخیره‌ی عظیم و ارزشمندی معرفی می‌فرمایند که تاریخ را پربار و درسها و آموختنی‌ها را پرشمار می­‌کند.

این سازمان در تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام جدی بر آن دارد تا با مستندسازی، تدوین و سپردن این رویدادهای ارزشمند و بی‌بدیل تاریخی به ظرف و قالب هنر، مأموریت خطیر خود را به انجام رساند.

این بیانیه همچنین اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایستادگی و از خودگذشتگی آزادگان غیور و همسران شان می‌داند که در غیاب همسر در کنار نقش مادری،نقش پدری را نیز بدرستی برای فرزندان خود ایفا نمودند و تا بعد از آزادی همسرانشان بر عهدشان وفادار ماندند و با همراهی خود التیام بخش جراحتهای روحی و جسمی آنان شدند.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در پایان این بیانیه، ضمن ارج نهادن به ایثار و جایگاه رفیع و قابل احترام آزادگان، یاد و خاطره شهدای مظلوم آزاده را گرامی می‌دارد و بر ضرورت قدردانی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های این عزیزان و تکریم خانواده‌های مکرم‌شان، تاکید دارد.

کد خبر 303980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha