همشهری آنلاین: برگزاری جشنواره‌های «انتخاب کتاب سال رضوی» و «سند و عکس رضوی»، برپایی نمایشگاه «کتاب و اسناد فرهنگی» با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و برگزاری همایش‌ «پیشروان فرهنگ رضوی» و جشن‌های «شکوه رضوان» از جمله برنامه‌های حرم رضوی در دهه کرامت است.

  • جشن‌های «شکوه رضوان» در حرم رضوي

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با جشن‌های میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت رضوی، ویژه برنامه‌های «شکوه رضوان» از 24 تا 30 مرداد ماه در رواق امام خمینی (ره) و صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.

وي افزود: قرائت قرآن و زیارت، مدیحه‌سرایی، شعرخوانی و همخوانی، پخش کلیپ صوتی و تصویری، دعوت از چهره‌ های ماندگار، مسابقه حضوری و سخنرانی از جمله برنامه‌های این مراسم است.

  • برگزاري نشست‌های «دین، نشاط، زندگی»

مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی همزمان با آغاز دهه کرامت با اعلام برگزاري سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی، گفت: این نشست‌ها با هدف تبیین روش‌های تربیت دینی، بازخوانی و بازشناسی آموزه‌های دینی و بکارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی و نیز بهره‌گیری از فرهنگ ائمه اطهار (ع) برای با نشاط شدن جامعه برگزار می‌شود.

وي افزود: موضوعات قدر شناسی، احترام و سپاسگزاری، کرامت انسان در قرآن، تعامل مثبت با دیگران، آثار امر به معروف و پیامدهای ترک آن، روش‌ها و شیوه‌های دعوت به کار خیر و مهارت‌های هم‌نشینی نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد فرزندان، مطرح و بررسی می‌شود.

  • جزئيات همایش «پیشروان فرهنگ رضوی»

سومین همایش خانواده رضوی با عنوان «پیشروان فرهنگ رضوی» در مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی با هدف شناخت و تبیین جایگاه سبک زندگی اسلامی در خانواده، ویژگی‌های خانواده‌ی بزرگ رضوی و بهره‌گیری از مبانی نظری و کاربردی اندیشه‌های برتر برای گسترش مبانی سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان آستان قدس رضوی 29 مرداد ماه در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران و سازمان اقتصادی رضوی برگزار می‌شود.

محمدجواد قوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری جشنواره «انتخاب کتاب سال رضوی» به عنوان مهم‌ترین برنامه اين سازمان در دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره «سند و عکس رضوی» با موضوع امام رضا (ع) و برپایی نمایشگاه «کتاب و اسناد فرهنگی» با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از جمله برنامه های دیگر این سازمان در دهه کرامت است.

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي

کد خبر 304205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha