سارقان خشن که با چاقو، قمه و میله‌ آهنی به خانه‌ها حمله می‌کردند و پس از بستن دست و پای ساکنان خانه دست به سرقت می‌زدند، به دام پلیس افتادند.

متهمان

اعضاي اين باند تنها در يكي از سرقت‌ها 2ميليارد تومان از آپارتماني در طبقه چهارم يك مجتمع مسكوني سرقت كردند.نخستين سرقت اين باند خشن اسفند سال گذشته رخ داد. ساعت 9شب بود و ساكنان خانه‌اي در منطقه ويلاشهر در غرب تهران سرگرم تماشاي تلويزيون بودند كه ناگهان 4مرد جوان درحالي‌كه قمه، چاقو و ميله آهني در دست داشتند، وارد خانه شدند. مردان مسلح با تهديد دست و پاي ساكنان خانه را بستند و آنها را در اتاقي زنداني كردند. آنها سپس شروع به جست‌وجو در داخل خانه كردند و پس از سرقت 13ميليون تومان پول نقد و طلا و جواهرات آنجا را ترك كردند و متواري شدند. با شكايت مالباخته‌ها، پرونده در اختيار اداره 5پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات تخصصي براي شناسايي و دستگيري سارقان ادامه داشت. هنوز ردي از دزدان به‌دست نيامده بود كه اين بار سرقتي مشابه در منطقه مرزداران رخ داد.

  • گاوصندوق‌هاي ميلياردي

اين بار شاكيان زن و مرد سالخورده‌اي بودند كه در طبقه چهارم يك مجتمع مسكوني زندگي مي‌كردند. سارقان كه انگار مي‌دانستند جز اين زوج، كسي در مجتمع نيست، وارد آپارتمان آنها شدند و دست به سرقت ميلياردي زدند.شاكي در تشريح ماجرا به مأموران گفت: دزدان بدون اينكه من و همسرم متوجه شويم وارد خانه شدند. من در اتاق خواب بودم و همسرم روي بالكن. دزدان پس از ورود به خانه ابتدا سراغ همسرم رفتند و با تهديد چاقو چشم و دهان او را بسته و به داخل آپارتمان آوردند. حضور آنها آنقدر ناگهاني بود كه همسرم دچار شوك شد و حالا تحت نظر پزشك قرار دارد. دزدان پس از آن وارد اتاق خواب شدند و در حال استراحت بودم كه ناگهان آنها را بالاي سرم ديدم.

وحشت كرده بودم و آنها پس از بستن دست و پا و چشم‌هايم، با ميله آهني يك ضربه به گردنم زدند و تهديدم كردند كه اگر محل كليد گاوصندوق‌هايم را نگويم، مرا خواهند كشت. به آنها گفتم كه فقط كليد يكي از گاوصندوق‌ها نزد من است و ديگري در اختيار پسرم است كه در خارج از كشور به سر مي‌برد. آنها كليد را از من گرفتند و همه محتويات گاوصندوق اول را خالي كردند و گاوصندوق دوم را بردند و با سرقت 2ميليارد تومان طلا، سكه، دلار و پول نقد فرار كردند.

  • ردپاي آشنا

تشابهات زيادي وجود داشت كه نشان مي‌داد سرقت 2ميليارد توماني از سوي همان دزداني صورت گرفته كه چندي قبل به خانه‌اي در منطقه ويلاشهر دستبرد زده بودند. با اين حال دومين سرقت كمي مرموز به‌نظر مي‌رسيد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دزدان براي رسيدن به طبقه چهارم مجتمع و سرقت از خانه زوج سالخورده هيچ راهي جز استفاده از كليد نداشته‌اند. از سوي ديگر آنها خبر داشتند كه داخل خانه 2گاوصندوق وجود دارد كه داخل آنها پول و طلاي زيادي است. همه اينها نشان مي‌داد كه پاي يك فرد آشنا در اين سرقت در ميان است.

بررسي‌ها براي يافتن ردي از دزدان كارآگاهان را به مجرمي سابقه‌دار به نام سعيد رساند؛ جواني 30ساله كه بارها به اتهام سرقت و زورگيري دستگير شده و به زندان افتاده بود. وقتي عكس سعيد در اختيار شاكيان قرار گرفت، آنها او را شناسايي كردند و جست‌وجو براي دستگيري او شروع شد. كارآگاهان در ادامه متوجه شدند كه سعيد در اين سرقت با 4نفر از بچه‌محل‌هايش به نام‌هاي پرويز، بهزاد، وحيد و عليرضا همدست بوده است.

اين سارقان نيز همگي سابقه‌دار بودند و كارآگاهان توانستند آنها را در چند عمليات همزمان در مخفيگاه‌هايشان در شهريار دستگير كنند. سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به هر دو سرقت و همچنين سرقت‌هاي مشابه در مناطق فرديس، كرج، رباط كريم، كرج و شهريار اعتراف كردند.

وي با اشاره به اينكه نگهداري اموال آن هم به ارزش 2ميليارد تومان در آپارتمان درست نيست، افزود: در بازجويي از متهمان مشخص شد كه يكي از بستگان شاكي نيز با آنها در اين سرقت همدست بوده كه تحقيقات براي دستگيري او ادامه دارد. سرهنگ داوود‌فرد با بيان اينكه مجوز انتشار عكس اين باند از سوي قاضي پرونده صادر شده است از شاكيان خواست براي شكايت به اداره 5پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 304233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha