همشهری آنلاین: رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: دهه کرامت، دهه اذعان محبت و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی

به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: دهه کرامت، دهه سپاسگذاری از درگاه ایزد منان است.

وی افزود: امروز اگر ملت ما در عزت و سربلندی به سر برده و توانسته‌ایم مدارج قدرت را در عرصه بین‌المللی طی کنیم، بواسطه عنایت خداوند متعال بوده است.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه دهه کرامت، دهه اذعان محبت و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «امروزه اگر ما تبدیل به یک مدعی شده‌ایم، به برکت قرآن و عترت بوده است».

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری افراد در سراسر دنیا تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند، بنابراین ما باید از ظرفیت مراجع، مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و استعدادهای نخبگان استفاده کنیم و گام‌های بلندتر و عمیق تری در این مسیر برداریم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در 79 کشور دنیا، تصریح کرد: همانطور که جامعه اسلامی توجه ویژه‌ای جهت مراسمات عزاداری در ایام محرم دارد، به ایام سرور و نشاط دهه کرامت نیز نیازمند است.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: قران کریم توجه ویژه‌ای را به موضوع کرامت داشته و در این راستا اولین نکته‌ای که قران کریم بدان اشاره کرده است، بیان صفت کرامت برای خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم همچون آیه 60 سوره انفال، آیه 40 سوره غافز، آیه 77 سوره واقعه، آیه 26 سوره انبیاء و آیات 26 و 27 سوره یس به انواع کرامات اشاره شده است، اظهار داشت: بر این اساس کسانی که به آیات الهی قران کریم توجه کنند، در دنیا، برزخ و قیامت مدال کرامت دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نگاه قران کریم، افراد دارای کرامت از چند ویژگی برخوردار هستند که که در درجه اول این افراد رفتاری بزرگوارانه با والدین خویش دارند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از عدم سوگند دروغ و برخورد بزرگوارانه با مشکلات به عنوان دیگر ویژگی‌های افراد با کرامت نام برد و گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند «از جمله ویژگی‌های افراد با کرامت این است که دنیا در منظر آنان کوچک بشمار می‌رود».

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی افزود: دوری از گناه، عدم افشای راز دیگران، بخشش و ابراز دوستی از دیگر ویژگی‌های افراد با کرامت در منظر امام علی (ع) است.

وی در پایان خطاب به مدیران حاضر در این گردهمایی اظهار داشت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید همواره خدمت خالصانه و صبر و بردباری را سرلوحه خود قرار دهند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به شزایط خاص کشور در دوره کنونی، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های هدفمند، قدر فرصت‌های موچود را دانسته و بیش از پیش در راستای ترویج معارف الهی تلاش کنیم.

کد خبر 305059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha