مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تردد تاکسی‌های فرسوده در شهرها متوقف می‌شود و پایان سال 1389، آخرین فرصت برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی آنهاست.

سید مهدی داداشی مجری خروج خودروهای فرسوده ستاد تبصره 13 روز دوشنبه در در نشستی خبری با بیان اینکه برای ساماندهی تاکسی ها دو طرح نوسازی ناوگان و توسعه ناوگان اجرا می‌شود گفت: «از 300 هزار خودروی فرسوده‌ای که امسال از رده خارج می‌شوند،‌200 هزار خودرو با پرداخت تسهیلات جایگزین و 100 هزار خودرو به طور نقدی خریده شده و از رده خارج می‌شود.»

به گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته او از 200 هزار خودروی یاد شده،‌20 هزار خودرو تاکسی‌های فرسوده و180 هزار خودرو هم سواری‌ها و وانت‌های شخصی هستند.
ثبت‌نام برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده یک ماه پیش آغاز شد و تاکنون رانندگان برای جایگزینی هفت هزار و 100 تاکسی فرسوده نام‌نویسی کرده‌اند.

در طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور، بیشتر تاکسی‌هایی که امسال توزیع می‌شود، به مسافربرهای شخصی ساماندهی شده تعلق می‌گیرد و شرایط و نحوه ثبت‌نام را اتحادیه تاکسیرانی کشور اعلام خواهد کرد.

مجری خروج خودروهای فرسوده ستاد تبصره 13 گفت: «خودروهای دولتی حق استفاده از تسهیلات ستاد تبصره 13 برای جایگزینی خودروهای فرسوده را ندارند و موظفند با هزینه خود این خودروهای را از رده خارج کنند.»

بر اساس مصوبات ستاد تبصره 13 خودروهای چهار سیلندر و کمتر با 30 سال عمر، خودروهای شش سیلندر و هشت سیلندر و دو دیفرانسیل شخصی با 25 سال عمر، وانت‌بارها با 29 سال عمر و تاکسی‌ها با 15 سال عمر، فرسوده هستند و باید تا پایان سال 1389 از رده خارج شوند.

داداشی درباره کسانی که سال گذشته برای جایگزینی خودروی فرسوده خود ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز تکلیف آنان برای دریافت تسهیلات روشن نشده است گفت: «افرادی که خارج از ظرفیت بودند باید امسال نیز ثبت نام کنند و تاکنون برای آنان اولویتی در نظر گرفته نشده است.»

کد خبر 30516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز