یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

با تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام دارایی مسئولان در سایتی که به همین منظور طراحی می‌شود به اطلاع عموم خواهد رسید.

مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته 2‌قانون مهم را مورد بررسي قرار داد كه يكي از آنها ادامه رسيدگي به اموال مسئولان بود. طرحي كه معروف به طرح «از‌كجا آورده‌اي است؟» و پس از چندبار رفت‌وآمد بين مجلس و شوراي نگهبان، بيش از 4سال است كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است.

محسن رضايي دبير مجمع با بيان اينكه قانون رسيدگي به اموال مسئولان در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار گرفت، گفت: قرار شده علاوه بر رسيدگي، اعلام دارايي مسئولان نيز مورد بحث قرار گيرد و دارايي مسئولان در سايتي به اطلاع مردم برسد كه هر مسئول چه مقدار دارايي و زمين دارد. در طرح اصلي كه مجلس تصويب كرده است اشاره‌اي به اعلام عمومي دارايي مسئولان نشده و تنها تأكيد دارد مقامات و مسئولان موظفند صورت دارايي خود، همسر و فرزندان‌شان را قبل و بعد از خدمت به رئيس قوه قضاييه اعلام كنند.

محسن رضايي در اين‌باره گفته است نمي‌دانم كه آيا مي‌توان يك گام بيشتر از مصوبه مجلس جلو رفت يا خير؟ اما به هر حال كميسيون با اين موضوع موافق بوده و بايد در صحن مجمع به تصويب برسد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از تشكيل شوراي‌عالي پيشگيري از وقوع جرم خبر داد. اين شورا متشكل از 22نفر و با رياست رئيس قوه قضاييه تشكيل خواهد شد. محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام روز‌گذشته درباره اين مصوبه گفت: قرار شد برخي نهادها مانند ستاد مبارزه با منكرات يا ستاد احياي امر به معروف نيز در اين شورا حضور داشته باشند.

کد خبر 306190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha