پارلمان انگلیس اعلام کرد طوماری که از سوی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این کشور برای دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امضا شده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بیش از ۱۰۰هزارنفر از مردم انگلیس با امضای طوماری خواستار دستگیری بنیامین نتانیاهو در سفر هفته آینده

طبق قانون انگليس، اعضاي پارلمان موظفند طومارهايي كه به 100هزار امضا برسند را به بحث بگذارند. امضا‌كنندگان اين طومار از دولت انگليس خواسته‌اند نتانياهو را در بدو ورود به اين كشور در هفته آينده، به اتهام ارتكاب جنايت جنگي عليه فلسطينيان دستگير كند.

در اين دادخواست كه از 16مرداد در وب‌سايت طومار دولت و پارلمان انگليس قرار گرفته آمده است: «بنيامين نتانياهو، قرار است‌ماه سپتامبر در لندن گفت‌وگوهايي داشته باشد. مطابق قوانين بين‌المللي او بايد به محض ورود به انگليس به‌دليل جنايات جنگي كه مرتكب شده و قتل بيش از 2هزار غيرنظامي فلسطيني در سال 2014در جنگ غزه، دستگير شود.»

درحالي‌كه پارلمان انگليس اعلام كرده اين درخواست را مورد بررسي قرار مي‌دهد، دولت اين كشور با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد طبق قوانين بين‌المللي و قوانين انگليس، سران دولت‌هاي خارجي همچون نتانياهو هنگام سفر به اين كشور از هرگونه روند قضايي مصون هستند و نمي‌توان آنها را دستگير يا بازداشت كرد.

نتانياهو در سفر به انگليس با ديويد كامرون، نخست‌وزير اين كشور ديدار خواهد كرد. دولت انگليس اعلام كرده در طول سفر نتانياهو، تدابير امنيتي در لندن شدت خواهدگرفت.رژيم صهيونيستي تابستان سال گذشته جنگ تمام عياري را عليه نوار غزه آغاز كرد كه بر اثر آن بيش از 2هزار و 200فلسطيني ازجمله 577كودك كشته و بيش از 11هزار و 100نفر نيز زخمي شدند.

کد خبر 306325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha