دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

شـاید بـرخـی ترجیـح مــی‌دادنـد همــان روزنامه‌نگار و فعـال سیاسی باقی می‌ماند تا اینکه بخواهد وارد دنیای سینما شود اما محبوب‌بودن فیلم‌هایش در میان مردم حکایت از یک واقعیت دیگر دارد.

رسوایی

مسعود ده‌نمكي بعد از ساختن 2 مستند جنجالي، با سه‌گانه «اخراجي‌ها» جايگاه فيلمسازي خود را تثبيت كرد. سپس سراغ «رسوايي» رفت و بعد از آن با فيلم- سريال «معراجي‌ها» يك تجربه تازه را از سر گذراند. اين روزنامه‌نگار سابق و فيلمساز امروز اين روزها مشغول توليد قسمت دوم رسوايي است و تلاش مي‌كند آن را براي نمايش در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر آماده كند.

  • خط داستاني رسوايي2در ادامه فيلم قبلي است؟

در رسوايي2محور اصلي قصه روي شخصيت حاج يوسف يعني همان روحاني رسوايي است. در اين فيلم قصه درباره اوست و نگاهي كه به افراد جامعه دارد. اين زاهد در فيلم نقدي بر جامعه و كلانشهري دارد كه برخي چيزهاي آن در حال فروپاشي است. در اين فيلم اخلاق درگير قصه مي‌شود. با اين حال، مسير داستان كاملا متفاوت از نسخه اصلي رسوايي است.

  • اگر مسير قصه متفاوت است چرا نام فيلم را رسوايي2گذاشتيد؛ براي موفقيت در گيشه؟

ببينيد، شخصيت‌هاي رسوايي در اين فيلم حضور دارند و يكي از دلايل نام‌گذاري مي‌تواند اين مسئله باشد البته اين را هم بگويم كه درنظرسنجي‌هايي كه داشتيم بيشتر مخاطبان فيلم رسوايي متقاضي ساخته شدن بخش دوم بودند.

  • شما در فيلم‌هايتان بيشتر از بازيگران چهره استفاده مي‌كنيد؛ البته نه به معني ستاره بلكه بازيگراني كه عموم مردم آنها را مي‌شناسند.

بازيگر از اجزاي مهم يك فيلم است و يك بازيگر مي‌تواند فيلم را به سرانجام خوب برساند و در مقابل تماشاگر باورپذير باشد. هميشه در فيلم‌هايي كه ساخته‌ام، تلاش كرده‌ام بازيگراني انتخاب شوند كه بتوانند نقش را براي مردم باورپذير بازي كنند. هدفم از انتخاب بازيگراني كه عموم مردم مي‌شناسند، تنها براي گيشه يا كشاندن مردم به سينماها نيست. به‌نظرم نمي‌توان نام اين بازيگران را گيشه‌اي گذاشت بلكه اينها بازيگران محبوب مردم هستند. خيلي‌ها ادعاي محبوب بودن دارند اما وقتي فيلم‌هايشان در سينماها نمايش داده مي‌شود، استقبالي نمي‌شود.

  • نسبت به رسوايي چه تغييرهايي در گروه بازيگري داشتيد؟

تغيير خاصي در بازيگران نسبت به رسوايي نداشتيم بلكه چند بازيگر ازجمله مهران رجبي، سحر قريشي و... به رسوايي2اضافه شدند. برخي بازيگران را در زمان نگارش فيلمنامه در ذهن داشتم و به آنها پيشنهاد دادم. اصولا كارگرداناني كه فيلمنامه‌هايشان را خودشان مي‌نويسند در زمان نگارش فيلمنامه بازيگران خود را انتخاب مي‌كنند. به هر حال، موقع نوشتن فيلمنامه به بازيگر فكر مي‌كنم و نقش‌ها براساس چهره و توانمندي‌هاي آنها نوشته مي‌شود.

  • گويا توليد فيلم تمام‌شده.

پيش‌توليد نزديك به يك سال طول كشيد و هفته گذشته هم كار فيلمبرداري به پايان رسيد.

  • طرح رسوايي2چه زماني به ذهنتان رسيد؟

طرح اوليه فيلم را از زمان توليد رسوايي داشتم اما بعد از ساختن معراجي‌ها تصميم جدي گرفتم كه رسوايي2را بسازم.

  • فيلم به جشنواره فجر امسال مي‌رسد؟

يك بخش از مخاطبان جشنواره فيلم فجر، مخاطب فيلم من هم هستند و تلاش مي‌كنم رسوايي2براي نمايش و حضور در جشنواره سي و چهارم آماده شود.

کد خبر 306434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha