سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان اعلام کرد ۸۴ پرواز مسافت طولانی را به خاطر اعتصاب خلبانانش لغو می‌کند.

سرگردانی ۲۰ هزار مسافر در آلمان و لغو ۸۴ پرواز

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان اعلام کرد که 20 هزار مسافر تا روز سه‌شنبه بابت لغو پروازها زمین‌گیر می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اتحادیه خلبانان آلمان (Vereinigung Cockpit) می‌گوید اعتصاب‌ها در پروازهای مسافت کوتاه و متوسط تا چهارشنبه ادامه خواهد یافت. این در حالی است که 5400 خلبان این شرکت ضمن موافقت با پیشنهاد لوفت هانزا برای افزایش سن بازنشستگی به شصت سال، خواهان افزایش حقوق هستند. این خلبانان همچنین مخالف بازسازی شرکت لوفت هانزا می‌باشند.

«مارکوس واهل» سخنگوی اتحادیه خلبانان در این باره گفت: «ما در گذشته سیاست محدود را دنبال کردیم و در حال حاضر هم همین کار را می‌کنیم اما اگر لوفت هانزا واکنشی نشان ندهد، برنامه‌های دیگری برای آینده در نظر می‌گیریم. »

از سوی دیگر «باربارا شادلر» سخنگوی لوفت هانزا گفت: «در روزهای اخیر پیشنهادهایی در رابطه با تمام مسائل مورد بحث مطرح کرده‌ایم. اتحادیه باید با ما وارد مذاکره می‌شد اما واکنش آن‌ها اعتصاب و لغو پروازهای طولانی بود و حالا در فکر لغو پروازهای کوتاه هستند.

يورونيوز نيز در گزارش در اين خصوص اعلام كرد، مارکوس واهل، سخنگوی اتحادیه خلبانان می گوید: «ما در گذشته سیاست اقدامات محدود و تدریجی را دنبال می کردیم و در حال حاضر هم همین کار را می کنیم. اما اگر لوفت هانزا واکنشی نشان ندهد، سناریوهای دیگری برای آینده در نظر خواهیم گرفت. بزودی در این باره تصمیم می گیریم.»

این سیزدهمین اعتصاب کارکنان لوفت هانزا در هجده ماه گذشته است. اعتصابهای پیاپی، حدود صد میلیون یورو برای این بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان هزینه در بر داشته اند.

باربارا شادلر، سخنگوی لوفت هانزا می گوید: «ما در روزهای اخیر پیشنهادهای متعددی در رابطه با تمام مسائل مورد بحث مطرح کرده ایم. بنابراین، اتحادیه طبعاً باید با ما وارد مذاکره می شد. واکنش آنها اعتصاب و لغو پروازهای طولانی بود و حالا در فکر لغو پروازهای کوتاهند.»

خلبانان اعتصاب کننده، ضمن موافقت با پیشنهاد لوفت هانزا برای افزایش سن بازنشستگی به شصت سال، خواهان افزایش حقوق و مزایای خود و توقف سیاستهای این شرکت برای افزایش استخدام کارکنان خارجی اند.

کد خبر 306597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha