مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز مطالعاتی پو با انجام آزمونی آنلاین نشان داد که اطلاعات علمی آمریکایی‌ها بسیار محدود بوده و بسیاری از آنها پاسخ ابتدایی‌ترین پرسش‌های علمی را نمی‌دانند،‌آزمونی که می‌توانید با پاسخ دادن به پرسش‌های آن سطح علمی خود را با آمریکایی‌ها مقایسه کنید.

دانش

براساس گزارش فاكس‌نيوز، اگر مي‌خواهيد اطلاعات علمي خود را با آمريكايي‌ها مقايسه كنيد، اين آزمون آنلاين را كه 12 پرسش بيشتر در آن وجود ندارد، انجام داده و نتيجه مقايسه را در انتهاي آزمون مشاهده كنيد. 

به گفته اين موسسه بيشتر آمريكايي‌ها اطلاعات كلي خوبي درباره برخي از موضوعات علمي دارند، اما نسبت به بيشتر موضوعات علمي تقريبا بي‌اطلاعند. اين مركز نتايج خود را براساس تجزيه و تحليل پاسخ‌هاي 3278 داوطلب به 12 سوال آنلاين درباره موضوعات ابتدايي علمي به دست آورده‌ و اعلام كرد كه تنها 6 درصد از اين تعداد داوطلب توانسته‌اند به هر 12 پرسش پاسخ درست دهند.

يكي از ساده‌ترين پرسش‌هاي اين آزمون آنلاين نام داغترين لايه زمين بود كه 86 درصد از داوطلبان به آن پاسخ درست دادند. همچنين تنها 34 درصد از اين افراد از پايين‌تر بودن درجه جوش آب در ارتفاع بيشتر اطلاع داشتند و 35 درصد از آنها مي‌دانستند كه دامنه صوت شدت بلندي آن را تعيين مي‌كند.

ميانگين تعداد پرسش‌هايي كه پاسخ‌هاي درست دريافت كردند هشت پرسش بود. همچنين مركز پو مي‌گويد بر اساس بررسي‌هاي به عمل آورده از دو پرسش آخر كه ارتباطي با 12 پرسش علمي نداشتند، امتياز مرد‌ها نسبت به زن‌ها بيشتر بوده و افراد جوان نسبت به بالاي 65 ساله‌ها پاسخ‌هاي درست‌تري داده‌اند،‌اگرچه زير 30 ساله‌ها به ندرت از نوع امواج موبايل آگاهي داشتند و تعداد بسيار كمي از افراد گروه سني زير 65 سال از نام مخترع واكسن فلج اطفال مطلع بودند. همچنين 22 درصد از داوطلبان مفهوم نجوم و طالع‌بيني را از هم تشخيص نمي‌دهند.

کد خبر 306928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha