یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵
۰ نفر

علی شاکری: دومین شکست تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ در حالی در برابر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و صعود مستقیم به المپیک رقم خورد که پس از برتری ۲ بر صفر ایران با نتایج ۲۵بر ۱۸و ۲۵بر ۲۳ در ۲ ست اول کمتر کسی گمان می‌کرد، لهستانی‌ها را در این بازی با توجه به آتش بازی ایرانی‌ها در این روز، گریزی از شکست باشد.

والیبال

اما نكته عجيب اين بازي درست از ست سوم به بعد اتفاق افتاد. 3«ست» كه خيلي عجيب و در عين حال دور از انتظار بود با نتايج 25بر 15، 25بر 20و 15بر 11به‌سود حريفي شد كه شكست را با تمام وجود احساس كرده بود. عقب‌نشيني بي‌مورد و تغيير استراتژي تيم ايران و دست‌كشيدن از بازي تهاجمي و ريسكي پس از آن بازي بدون نقص 2ست اول، كار دست شاگردان كواچ داد تا لهستاني‌ها در ميان ناباوري و حيرت حاضران در سالن هاماموتسو آره نا به سبك و سياق تجربه چند بازي گذشته‌شان در سال‌هاي اخير، ازجمله مسابقات قهرماني جهان سال پيش و همچنين بازي دوم دور رفت امسال در ليگ جهاني از شكست برابر ايران با بخت و اقبالي بلند فرار كنند.

باز هم معلوم نشد كه چطور و چگونه يكباره و درحالي‌كه هنوز بازي تمام نشده بود، مسير تيم ايران عوض شد و ديگر هيچ اثري از آن تيم پرشور و حرارت ست‌هاي قبلي در ست‌هاي بعدي كه منجر به بازگشت حريف به بازي شد در ميدان مشاهده نشد. با همه اين اوصاف و به‌رغم عقب‌نشيني بي‌مورد باز هم در اواخر ست چهارم در امتياز 21بر 20فرصتي طلايي براي بازگشت به بازي و بردن حريف همانند جام جهاني دوره قبل مهيا شد، اما با از دست رفتن اندك فرصت‌هاي به‌دست آمده تيم ايران هرگز حريف تيم دوباره جان گرفته و حرفه‌اي خود نشد و تن به دومين باخت خود داد كه هرگز سزاوار آن در شرايط طبيعي بازي نبود.

  • نبرد با روس‌هاي متحول‌شده

تيم ايران امروز هم در آخرين بازي خود در مرحله اول اين بازي‌ها در شهر هاماموتسو به ديدار يكي ديگر از مدعيان اصلي به‌نام روسيه مي‌رود. تيمي كه ركورددار قهرماني در جام جهاني و المپيك است و بعد از نتايج نااميد‌كننده در ليگ جهاني اخير با آمدن ولاديمير آلكنو به‌دنبال تكرار موفقيت‌هاي گذشته است.

آلكنو كه قهرماني در ليگ جهاني سال 2011و مدال طلاي المپيك لندن را در كارنامه خود دارد در همان بدو ورود دست به يك خانه تكاني اساسي زد و جدا از فراخواندن پر سر و صداي يكي‌دو مهره با تجربه و مسن مثل تتلوخين و گرانكين با جواناني جوياي نام عملكرد بدي تا اينجاي كار نداشته است. سرمربي جديد تيم ملي روسيه بلافاصله با كنار گذاشتن مهره‌هايي چون پاول موزر، ساوين، كولدينسكي، آنتيپ كين و وربوف نفرات جواني چون لاناتوف، كوكائف و پولتف را به تيم ملي فراخواند.

تيم روسيه فعلي كمتر شباهتي با تيم چند‌ماه پيش روسيه الكسي وركوف دارد كه در خانه هم به هيچ رقيبي نه نمي‌گفت. بازيكنان ايران در بازي امروز ساعت14:10نيك مي‌دانند كه اندكي غفلت در مقابل اين غول دوباره بيدار شده مي‌تواند براي آنان سنگين تمام شود.

  • آنتيگا: ما به‌معناي واقعي تيم بوديم

سرمربي تيم ملي واليبال لهستان پس از پيروزي بر ايران گفت: بازي با ايران هميشه دشوار است اما خوشحالم كه تعويض‌هايم به تيم انرژي داد. استفان آنتيگا سرمربي لهستان گفت: اين يك بازي بزرگ بود و من از پيروزي رضايت كامل دارم زيرا اين نتيجه خيلي براي ما مهم بود. هميشه بازي با ايران دشوار است. اين واقعيت است كه براي 2سال، ما اغلب بازي‌هاي رو در رو با ايران را مي‌بريم اما ما هميشه خوب بازي مي‌كنيم و اين هميشه جالب است زيرا معروف در تيم ايران معمولا استراتژي بازي را تغيير مي‌دهد. وي افزود: در ست نخست، ايران بازي را در دست داشت. آنها بهتر از ما كار كردند. ما در ست دوم هم باختيم. اما اين سطح بالايي از مسابقات واليبال است. شايد بايد به تعويض‌هايم اشاره كنم. درزيگا و ميكا به تيم انرژي دادند و كار بزرگي كردند. ما به‌معناي واقعي تيم بوديم.

  • كواچ: ما متوقف نشديم بلكه لهستان به بازي برگشت

سرمربي تيم ‌ملي واليبال ايران پس از باخت مقابل تيم ‌ملي لهستان گفت: ما بعد از ست دوم متوقف نشديم بلكه لهستان به بازي برگشت. معتقدم بازي مي‌توانست نتيجه ديگري داشته باشد.اسلوبودان كواچ، سرمربي تيم ‌ملي واليبال ايران پس از شكست 3بر 2مقابل تيم ‌ملي لهستان افزود: امروز تمام تلاش خود را براي انجام يك بازي خوب انجام داديم. پيروزي در 2ست مقابل تيم ‌ملي لهستان در اين مسابقات بزرگ آسان نيست اما بعد از 2ست بازي خوب خود را متوقف نكرديم بلكه لهستاني‌ها به بازي برگشتند. آنها شروع به دريافت‌هاي خوبي كردند و سرويس‌هاي بسيار سنگيني زدند. وي افزود: ناراحت هستم. به‌ويژه‌ درباره ست پنجم و امتياز 11- 12كه مي‌توانست 11- 11باشد و ممكن بود كه نتيجه‌ ديگري در پايان اين بازي رقم بخورد.

  • كارشناس واليبال
کد خبر 306995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha