یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

در آستانه سال نو یهودی بامداد روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به همراه شهرک‌نشین‌های تندرو دست به حمله گسترده دیگری به مسجد الاقصی زدند و ده‌ها نمازگزار فلسطینی را زخمی کردند.

فلسطین

در اقدامي كه از سوي فلسطيني‌ها تلاش عملي براي تقسيم مسجدالاقصي توصيف شده، سربازان رژيم صهيونيستي از گاز اشك‌آور، بمب‌هاي صوتي و شليك گلوله‌هاي مشقي و پلاستيكي در حمله به نمازگزاران استفاده كردند كه براساس آخرين گزارش‌ها زخمي شدن حداقل 100نفر را به‌دنبال داشته است. همچنين يك كودك فلسطيني با اصابت گلوله‌هاي مشقي از ناحيه سينه به‌شدت مجروح شده است.

اين درگيري‌ها به‌دنبال دعوت گروه‌هاي تندرو براي يورش به مسجدالاقصي به بهانه نزديكي اعياد يهودي رخ داد. گروهي از جوانان فلسطيني عصر شنبه در واكنش به فراخوان گروه‌هاي افراطي صهيونيستي در داخل مسجد الاقصي تحصن كرده بودند. شاهدان عيني مي‌گويند كه آوري آريل، وزير كشاورزي رژيم صهيونيستي رهبري جمعي از شهرك‌نشين‌هاي تندرو را براي ورود و حمله به مسجد الاقصي بر عهده داشته و با حمايت و حفاظت نظاميان اين رژيم وارد صحن اين مسجد شده است.

شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داده كه نظاميان رژيم صهيونيستي مانع از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصي‌شده و گروه ديگري از نمازگزاران را در داخل مسجد محبوس كردند. «عمر الكسواني» مدير مسجدالاقصي كه خودش هم مورد حمله نظاميان رژيم صهيونيستي قرار گرفته در گفت‌وگو با الجزيره اعلام كرده كه حدود 50نمازگزار در داخل مسجد محاصره شده‌اند. وي اعلام كرد كه حملات نظاميان رژيم صهيونيستي در هنگام نماز صبح در حمايت از يورش حدود 80شهرك‌نشين تندرو شروع شده است.

شاهدان عيني گفته‌اند كه تعداد زيادي از نظاميان ارتش و پليس رژيم صهيونيستي دقايقي پس از اقامه نماز صبح از طريق دروازه‌هاي باب السلسله و باب المغاربه به داخل مسجد حمله كردند. همچنين نيروهاي يگان ويژه ارتش صهيونيستي از طريق پنجره‌هاي مسجد القبلي اقدام به پاشيدن گاز فلفل روي نمازگزاران كردند. در مقابل انتقادهاي بين‌المللي ميكي روزنفلد، سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي مدعي شده كه اين رژيم خبرهايي درباره وجود مواد منفجره در مسجد دريافت كرده و به‌خاطر آن دست به حمله زده است. موشعه يعلون، وزير جنگ رژيم صهيونيستي هم هفته گذشته اعضاي 2گروه مسلمان را از ورود به مسجدالاقصي منع كرده بود.

کد خبر 307147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha