رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ارقام اعلام‌شده از ذخایر طلا در دوره قبل خیلی درشت‌تر از واقع بود و با ارقام واقعی مطابقت نداشت.

ولي‌اله سيف در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني دولت با زير سؤال بردن اظهارات محمود بهمني رئيس‌كل پيشين بانك مركزي درخصوص ذخاير طلاي بانك مركزي افزود: احتمالاً به‌دليل شرايط خاص آن دوره و با نيت خير و القاي احساس امنيت در مردم، آن ارقام اعلام مي‌شد اما سياست بانك مركزي در دوره كنوني آن نيست كه طلا را در حد خيلي زياد و يا بيش از حد نياز وارد كنيم. وي اظهار كرد: با توجه به وضعيت مناسب ذخيره طلاي كشور و آرامش حاكم بر بازار جهاني طلا، اميدواريم نيازي به دخالت خاص بانك مركزي نباشد.

اين مقام ارشد بانك مركزي با اعلام اينكه حجم نقدينگي در زمان آغاز به‌كار دولت يازدهم (پايان مرداد سال 1392) در حدود492هزار ميليارد تومان بود، گفت: حجم نقدينگي در پايان تيرماه 1394به حدود 832هزار ميليارد تومان رسيده است؛ يعني حدود 340هزار ميليارد تومان يا 69.1درصد افزايش دارد. رئيس‌كل بانك مركزي با تأكيد براينكه حدود 90هزار ميليارد تومان از افزايش نقدينگي ناشي از به نظم درآوردن مؤسسات اعتباري غيرمجاز بوده گفت:

ميزان نقدينگي ايجاد شده در دولت يازدهم 250هزار ميليارد تومان خواهد بود كه حدود 50.8درصد رشد نشان مي‌دهد. رئيس‌كل بانك مركزي در واكنش به انتقادها از ضعف نظارتي بانك مركزي گفت: متأسفانه بعضي اوقات برخي از منتقدين بي‌انصافي مي‌كنند و گاهي ايرادهايي درخصوص ضعف نظارتي و مديريتي نظام بانكي كشور مطرح مي‌شود كه مختص امروز نيست. سيف افزود: بسياري از ايرادها ميراثي است كه از گذشته به ما رسيده است.

کد خبر 307271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha