چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود یک هفته دیگر سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که سازمان مدیریت بحران شهر تهران امسال برنامه‌ای را اجرایی خواهد کرد که بر اساس آن تا پایان سال آینده بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و خانواده‌هایشان آموزش‌های امدادی فرا می‌گیرند.

به گزارش ايسنا، دکتر احمد صادقی در اين باره گفت:‌ مدرسه به عنوان مکانی که دانش‌آموزان زمان زیادی را در آن حضور دارند، باید دارای محیطی ایمن، به دور از تهدید و مخاطرات و همچنین پرسنلی آموزش دیده باشد، از نظر ما فضای مدرسه باید به گونه‌ای باشد که والدین، با آرامش خاطر فرزندان خود را به مدرسه بسپارند و دانش‌آموزان با داشتن آگاهی و آمادگی لازم و بدون نگرانی از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به همکاری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح "مدرسه آماده "، در توضیح بیشتر این طرح گفت:‌ "مدرسه آماده" یعنی مدرسه‌ای که مخاطرات آن به حداقل رسیده باشد و توان مقابله با حوادث را داشته باشد، این مدرسه باید کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی موثر خود را بازیابد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه برای انجام این طرح اقدامات پایه‌ای و هماهنگی‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: اجرای این طرح در مدرسه شامل سه مرحله و 12 گام است که مرحله اول آن آموزش پرسنل و تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه است.

به گفته صادقی، در این مرحله دوره‌های آموزشی 14 ساعته برای نمایندگان مدیریت بحران مدارس که مدیر یا یکی از معاونان مدرسه است، برگزار خواهد شد و این افراد وظیفه راهبری طرح را در مدرسه برعهده خواهند داشت. در تابستان سال جاری، این دوره آموزشی برای نمایندگان 240 مدرسه برگزار شد و مرحله دوم آن پایان مهرماه برگزار خواهد شد به نحوی که طرح مدرسه آماده تا پایان سال جاری در 1000 مدرسه ابتدایی و متوسطه شهر تهران، اجرایی می‌شود.

صادقی گام دوم را معرفی طرح به کلیه پرسنل مدرسه با همکاری نماینده مدیریت بحران مدرسه بیان و اظهار کرد: در گام سوم دوره آموزشی 18 ساعته ویژه همه پرسنل مدرسه شامل مدیر، معاونان، معلمان، کادر اداری، سرایدار و ... برگزار خواهد شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه با حضور مدیریت و پرسنل مدرسه را گام چهارم اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: این گروه در حوزه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات مدرسه قبل، حین و بعد از وقوع حوادث در مدرسه، فعالیت‌های مهمی را عهده‌دار هستند.

کد خبر 307487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha