همشهری آنلاین: روز دوم جام ملت های بسکتبال آسیا با پیروزی دوم ایران، درخشش بازیکن جوان چینی و بازی طولانی مدت قطر و لبنان سپری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ تیم های ملی ایران، فلسطین، چین و قطر در پایان روز دوم جام ملت های بسکتبال آسیا به ترتیب در صدر گروه های اول تا چهارم قرار گرفتند.

دیدار تیم های چین و کره جنوبی یکی جذابترین بازی های روز بود که تیم چین بعد از یک نیمه شکست مطلق در پایان به برتری رسید.

پس از آن دو تیم قطر و لبنان مسابقه جذاب دیگری با دو وقت اضافه برگزار کردند.

تیم های فیلیپین و هنگ کنگ حریفان مرحله بعدی ایران، اولین بازی روز دوم را برگزار کردند.

تیم فیلیپین با برد 101 بر 50 در این دیدار، باخت روز قبل به فلسطین را فراموش کرد. تب بالدوین سرمربی فیلیپین هم بعد از مسابقه اعتراف کرد که بازی مقابل فلسطین درس بزرگی برای این تیم بود. همچنین بازیکنان هنگ کنگ از تنها 10 جلسه تمرین قبل از جام ملت های آسیا صحبت کردند.

تیم ملی ایران برخلاف بازی ژاپن که 40 دقیقه بدون دردسر سپری شد، در کوارتر دوم بازی مقابل هند برای دقایقی به مشکل برخورد. هر چند در نهایت هم با اختلاف 22 امتیاز برنده بازی شد. بازیکنان هند بعد از این بازی به مشکلات داخلی کشور خود اشاره کردند که باعث شده است، دو فدراسیون به طور همزمان به اداره بسکتبال هند ادامه دهند. این موضوع همچنین باعث امتناع چند بازیکن از حضور در جام ملت های آسیا شد.

کار تیم مالزی که روز قبل هم از هند شکست خورده بود، با باخت بالای 100 امتیازی دیگری مقابل ژاپن در روز دوم تمام شد. مالزی فردا کار سختتری مقابل ایران خواهد داشت.

تیم چین تایپه که در جمع چهار تیم برتر دور قبلی جام ملت ها حضور داشت، برای دومین روز متوالی شکست خورد تا سرمربی این تیم از حالا به فکر خروج از جمع 12 تیم برتر باشد. قزاقستان با برد مقابل چین تایپه شانس خوبی برای صعود از گروه سخت خود پیدا کرد.

تیم فلسطین در گروهی که فیلیپین فینالیست دوره قبلی مسابقات حضور دارد، صدرنشین شد. فلسطین امروز مقابل کویت به دومین برد خود رسید تا شروعی به یاد ماندنی در اولین تجربه جام ملت های آسیا داشته باشد.

چین میزبان جام ملت های آسیا با اعتماد به نفس زیادی وارد بازی با کره جنوبی شد؛ اما هماهنگی در بازی و سرعت کره باعث شگفتی چینی ها شد. کره با اختلاف زیادی تا پایان نیمه اول پیش رفت، هر چند سایز بازیکنان و درخشش ژوکی بازیکن 19 ساله چین به کمک این تیم آمد. چین با 21 امتیاز ژو کی، 20 امتیاز و 11 ریباند ژیان لیان با اختلاف 3 امتیاز در ثانیه های پایانی به برد بزرگی رسید.

کره جنوبی به گفته سرمربی این تیم، هفت تغییر نسبت به سال قبل داشته و از سه هفته قبل هم تغییراتی در این تیم ایجاد شده که با جریمه فیبا آسیا روبرو می شود. چو چون سرمربی کره جنوبی تاکید کرد که این تیم در حال بازسازی است. با این وجود بازی خوبی مقابل چین انجام داده و تنها با مشکل قد روبرو شده است.

امیرحسین صفرزاده داور ایرانی برای دومین روز متوالی دیدار تیم ملی اردن را در جام ملت ها سوت زد. تیم اردن در این بازی با نتیجه 98 بر 68 مقابل سنگاپور برنده شد.

گروه آخر جام ملت های آسیا با حضور تیم های لبنان، قطر، چین تایپه و قزاقستان به گروه مرگ جام ملت ها معروف است. تیم لبنان در آخرین بازی روز به سختی موفق به شکست قطر شد. لبنانی ها با 3 امتیاز برنده بازی بودند که خطا روی پرتاب 3 امتیازی بازیکن قطر، 3 پرتاب پنالتی به این تیم هدیه کرد. قطر با گل شدن 3 پرتاب پیاپی پنالتی بازی را به وقت اضافه اول کشاند.

لبنان در پایان وقت اضافه اول هم با اختلاف دو امتیاز پیش بود که با گل بازیکنان قطری بازی بار دیگر به وقت اضافه رفت. این بار تیم قطر موفق به اتمام بازی با پیروزی شد.

نتایج کامل روز دوم جام ملت های آسیا فیلیپین 101-50 هنگ کنگ ایران 88-66هند ژاپن 119-48 مالزی چین تایپه 73-84 قزاقستان فلسطین 90-69 کویت کره جنوبی 73-76 چین اردن 98 - 68 سنگاپور قطر105 - 100لبنان تیم ملی کشورمان فردا در آخرین روز مرحله اول به مصاف مالزی می رود.

این دیدار از ساعت 5 صبح فردا به وقت تهران آغاز می‌شود.

کد خبر 308343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha