همشهری آنلاین: تیم ایران در مقابل فیلیپین اولین باخت خود در جام بیست و هشتم را تجربه کرد.

Asia Basketball Logo ۲۰۱۵

به گزارش سايت رسمي فدراسیون بسکتبال، فینالیست‌های دور قبلی جام ملت‌های بسکتبال آسیا از ساعت 7:15 صبح روز دوشنبه (6 مهر) به مصاف هم رفتند.

تیم ایران در سال 2011 با شکست فیلیپین به قهرمانی رسیده بود و به تازگی در جام ویلیام جونز هم این تیم را شکست داده بود. فیلیپینی‌ها آخرین بار سه سال قبل در جام ویلیام جونز موفق به شکست ایران شده بودند.

***ترکیب اولیه تیم‌ها

ایران: مهدی کامرانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامي، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی

فیلیپین: جیسون ویلیام، دنیل دی کمپو، دونالدو هونتروس، گبریل نوروود و آندری بلچ

ویلیام در دقایق ابتدایی کوارتر اول 9 امتیاز با شوت‌های خود به دست آورد و در حالی که بازی تا دقیقه پنجم 10-10 مساوی بود، باعث برتری 17 بر 11 فیلیپین در دو دقیقه بعدی شد.

بائرمان در این زمان یک وقت استراحت گرفت و با صحبت‌های او بازیکنان ایران به سرعت امتیازات از دست رفته را جبران کردند.

سرمربی ایران در دو دقیقه آخر کوارتر اول، بازیکنان نیمکت را وارد زمین کرد. سجاد مشایخی با ورود به زمین، چهار امتیاز پیاپی به دست آورد و محمد جمشیدی هم عملکرد خوبی داشت. با این شرایط تیم ایران در کوارتر اول با نتیجه 25 بر 22 برنده شد.
صمد نیکخواه با 6 امتیاز بهترین امتیازآور ایران در این کوارتر بود.

ایران در کوارتر دوم با استفاده از دو گارد رأس به صورت همزمان به بازی ادامه داد. سجاد مشایخی و مهدی کامرانی در دقایق اول کوارتر در کنار هم بازی کردند.

تیم ایران چند دقیقه را بدون امتیاز دریافتی در این کوارتر پشت سر گذاشت و به تدریج تا دو دقیقه آخر، بازی را در دست گرفت. اختلاف دو تیم در این دقیقه به هشت امتیاز رسید.

نیمه اول در نهایت با نتیجه 43 بر 37 به نفع ایران تمام شد.

جیسون ویلیام، بازیکن فیلیپین با 11 امتیاز و صمد نیکخواه بهرامی با 12 امتیاز بهترین‌های دو تیم در نیمه اول بودند.

نیمه دوم هم با همان ترکیب ابتدایی نیمه اول شروع شد. جیسون ویلیام با هل دادن نیکخواه بهرامی خطایی غیرورزشی مرتکب شد. صمد نیکخواه بعد از کسب امتیاز از پنالتی، یک پرتاب سه امتیازی را هم گل کرد تا اختلاف دو تیم به 10 امتیاز برسد.هر چند با بازی خوب ویلیام و کمک بلچ، تیم فیلیپین طی دو دقیقه به یک امتیازی ایران رسید.

فیلیپینی‌ها از حمایت تعداد کمی تماشاگر هم در چین برخوردار بودند که با تشویق‌های پیاپی خود به بازیکنان این تیم روحیه می‌دادند.

ترنس رومئو، بازیکن تازه‌وارد این تیم که در فیلیپین محبوبیت زیادی هم دارد، در چهار دقیقه آخر بازی با دو پرتاب 3 امتیازی موفق شد بعد از مدت‌ها تیم فیلیپین را با نتیجه 58 بر 57 پیش اندازد. رومئو بلافاصله تیم فیلیپین را به 60 امتیاز رساند.

این اتفاقات در حالی می‌افتاد که حامد حدادی و آندری بلچ برای چند دقیقه از بازی بیرون بودند.

بعد از یک دور 8 امتیازی فیلیپین، بالاخره جواد داوری با یک پرتاب 3 امتیازی در ثانیه‌های آخر کوارتر سوم، ایران را به بازی برگرداند. هر چند کوارتر سوم با نتیجه 28 بر 17 به نفع فیلیپین تمام شد.

جیسون ویلیام که بهترین امتیازآور ایران در این بازی بود، تا کوارتر چهارم یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای ایران در تیم فیلیپین بود.
فیلیپینی‌ها تا دقیقه پنجم با 10 امتیاز از ایران پیش افتادند.

در این زمان خطای پنجم حامد حدادی هم با یک ضربه به بازیکن حریف در زیر حلقه ایران از وی گرفته شد و تیم ایران مجبور به ادامه بازی بدون حدادی شد.

اوشین ساهاکیان در غیاب حدادی و صمد نیکخواه در این دقایق سعی در آرام کردن تیم ایران داشت.

بائرمان در دقایق آخر مجبور به بازی با ترکیب ذخیره شد.

تلاش‌های بازیکنان ایران برای جبران 10 امتیاز در این دقایق فایده‌ای نداشت و بازی در نهايت با نتیجه 87 بر 73 به سود فیلیپین تمام شد.

 

کد خبر 308688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha