دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

ابراهیم فروزش ۴۵ سال است در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و در ۷۶سالگی فیلم‌هایی چون «خمره»، «مرد کوچک»، «سنگ اول»، «بچه‌های نفت»، «هامون و دریا» و... را در کارنامه دارد.

فیلم

او كه امسال داوري بيست‌و‌نهمين جشنواره فيلم‌هاي نوجوانان همدان را بر عهده داشته، موافق برگزاري جداگانه جشنواره‌هاي كودك و نوجوان است.

  • فيلم ساختن براي نوجوان امروز

فروزش تفكيك بخش‌هاي كودك و نوجوان جشنواره فيلم را آغازي براي برآورده كردن نيازهاي نوجوانان در حوزه سينما مي‌داند و به همشهري مي‌گويد: البته برگزاري جشنواره فيلم‌هاي كودك و نوجوان مي‌تواند در يك زمان اما با 2داوري مجزا همراه باشد. در سينماي كودك و نوجوان اگر از مسائل سرگرم‌كننده و جاري بگذريم، اين نكته وجود دارد كه كارگردانان سينما در اين حوزه بايد مسائل روز و مشكلات نوجوانان را مطرح كنند.

وي در ادامه با نگاهي به محصولات سينماي كودك و نوجوان مي‌افزايد: در 2حوزه كودك و نوجوان توليد سينمايي كم و با تقسيم‌بندي موجود در حوزه نوجوان توليد بسيار كم است. فقط اميدوارم شرايط به‌گونه‌اي هموار شود كه در بخش خصوصي تهيه‌كنندگان سينما هم به فكر توليد فيلم براي و درباره نوجوانان باشند. در اين ميان دولت هم بايد چتر حمايتي خود را براي فيلم‌هاي اين حوزه گسترده‌تر كند.

  • پرهيز از طرح مضامين نخ‌نما

كارگردان مرد كوچك به‌روز بودن و توجه به مسائل امروزي را 2ويژگي مهم در سينماي نوجوان مي‌خواند و مي‌گويد: طبيعي است كه با پيشرفت مسائل اجتماعي، پيچيده‌تر شدن ارتباطات و همچنين گسترش دنياي مجازي و ورود انواع فناوري‌ها، ديگر نمي‌توان از موضوع‌هاي نخ‌نما و قديمي در ساختن فيلم‌هاي نوجوان استفاده كرد. سينما نمي‌تواند جدا از اين مضامين باشد و بايد به‌گونه‌اي عمل كرد كه بتوان در دنياي تصوير هم به سؤال‌هاي نوجوانان امروز پاسخ داد.

  • همراهي با سينماي دنيا

فروزش يكي از راهكارهاي موجود را آشنايي با سينماي نوجوان دنيا مي‌داند و تأكيد مي‌كند: آشنايي كارگردانان در اين حوزه با سينماي روز و موضوع‌هايي كه به نوجوانان پرداخته مي‌شود، مي‌تواند قسمتي از راه را نشان دهد. در جشنواره فيلم نوجوان همدان، در بخش بين‌الملل فيلم‌هاي خوبي به نمايش درآمد كه مي‌تواند مسير را به كارگردانان نشان دهد. در حال حاضر سينماي كودك ايران در دنيا به نقطه مطلوب رسيده و بايد تلاش كنيم سطح سينماي نوجوان را هم ارتقا دهيم.

کد خبر 308778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha