سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

نیروهای طالبان روز گذشته به شهر قندوز در شمال افغانستان یورش بردند و پس از تصرف حدود نیمی از این شهر، پرچم خود را در میدان اصلی آن نصب کردند.

طالبان

حمله گسترده گروه تروريستي طالبان از نخستين ساعات بامداد ديروز از 3طرف به شهر انجام شد. مناطق مختلف قندوز تا عصر ديروز بارها ميان نيروهاي دولتي و نيروهاي طالبان دست به‌دست شد تا اينكه سرانجام مقام‌هاي محلي تصرف بخش‌هايي از شهر توسط گروه طالبان را تأييد كردند.

ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوي طالبان، ديروز با انتشار پستي روي توييتر از تصرف بيمارستان قندوز و تعدادي از ساختمان‌هاي دولتي در مركز اين شهر خبر داد. مقام‌هاي دولت تصرف ساختمان‌هاي دولتي شهر از سوي نيروهاي طالبان را تكذيب كردند. نيروهاي طالبان همچنين با حمله به زندان مركزي قندوز صدها نفر از زندانيان را فراري دادند. مقام‌هاي افغانستان از اعزام نيروهاي تازه‌نفس ارتش و پليس براي كمك به نيروهاي دولتي مستقر در اين شهر خبر داده‌اند.

طبق اعلام مسئولان ولايت قندوز، در درگيري‌هاي ديروز دست‌كم 15نفر از نيروهاي دولتي و 20نفر از نيروهاي طالبان كشته شده‌اند. همچنين 5غيرنظامي كشته و حدود 50نفر ديگر زخمي شده‌اند. طبق گزارش‌ها، گروه طالبان از چند روز پيش در پي تدارك حمله به شهر قندوز در شمال افغانستان بوده و حمله ديروز يكي از بزرگ‌ترين حمله‌هاي آنها طي ماه‌هاي اخير به‌شمار مي‌رود.
اين حمله يك روز پس از آن روي داد كه انفجار بمبي در يك مسابقه ورزشي در شرق افغانستان 9كشته بر جا گذاشت. قندوز منطقه‌اي استراتژيك در شمال افغانستان است كه از اوايل سال‌جاري در پي خروج نيروهاي ناتو صحنه درگيري‌هاي شديد ميان نيروهاي طالبان و نيروهاي دولتي بوده است.

کد خبر 308780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha