سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران به نیاز پایتخت برای داشتن آتش‌نشانی هوایی اشاره کرد و گفت: پس از انجام مطالعات کارشناسی لایحه راه‌اندازی "آتش نشانی هوایی" به شورای شهر می‌رود.

به گزارش ايسنا، محمدباقر قالیباف در مراسمی که در پی بزرگداشت مراسم روز آتش نشانی و ایمنی در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: روزهفتم مهرماه یادآور ایثارگری‌ها و مسئولیت پذیری آتش نشانان است و همین ایام با هفته دفاع مقدس نیز متقارن شده است که این موضوع از ویژگی‌های این روز است.

شهردار تهران به فاجعه منا اشاره کرد و افزود: در روز عید قربان با بی تدبیری و بی توجهی حکومت آل سعود چند هزار نفر از زائران بیت الله الحرام در حرم امن الهی دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند. این حادثه برای ما بسیار تلخ بود و برای خانواده‌های آنان نیز تلخی چند برابر دارد؛ چرا که آنان از نظر روانی آمادگی چنین حادثه‌ای را نداشتند.

شهردار تهران در ادامه موقعیت شغلی آتش نشانان را موقعیتی خطیر و حساس عنوان کرد و افزود: آتش نشانان در هر لحظه با خطر روبرو بوده و با حوادث مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند. در حال حاضر یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش شهرداری همین مجموعه آتش نشانی است که این سازمان در کنار اقدامات خود ارتقای فرهنگ ایمنی و فرهنگ سازی را نیز انجام می‌دهد.

وی گذشت و ایثارگری را لازمه کار در آتش نشانی برشمرد و گفت: افرادی که وارد آتش نشانی می‌شوند افرادی ایثارگر و پرتلاش هستند.

  • افزایش دو برابری امکانات و تجهیزات ایمنی تهران

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای ایمنی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: امکانات تجهیزات ایمنی در شهر به دو برابر افزایش یافته و در حال حاضر 121 ایستگاه آتش نشانی در شهر فعالند که شش ایستگاه از این تعداد امروز به بهره برداری رسید.

وی از مدرن سازی ماشین‌ها و تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران خبر داد و گفت: در بخش خودروی سنگین به سرمایه گذار نیاز داریم اما در مجموع می‌توان گفت که در بخش‌های کمی و کیفی اقدامات خوبی انجام شده است.

  • تهران نیازمند آتش نشانی هوایی

 شهردار تهران در ادامه به موضوع آتش نشانی هوایی و ضرورت راه اندازی چنین ایستگاه‌هایی در تهران نیز اشاره کرد و افزود: شهر تهران نیازمند آتش نشانی هوایی است که البته تجهیزات آن باید تامین شده و نسبت به تکمیل و پیشبرد آن اقدام شود.

قالیباف با بیان اینکه این موضوع نیاز به کار کارشناسی و مطالعاتی دارد، گفت: پس از اتمام این مرحله مطالعاتی لایحه آن برای تصویب به شورای شهر ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن و حضور نیروهای آتش نشانی در صحنه حوادث کاهش یافته است، ادامه داد: در حوزه آموزش نیروی انسانی و همینطور ارتباطات باید توجه بیشتری داشته باشیم گاهی ممکن است اشتباهات سهوی در مأموریت‌ها خساراتی را بر جای بگذارد که ما باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در پایتخت در یک دهه گذشته دو برابر شده است، گفت: به دنبال این افزایش طبیعتا نیروی انسانی نیز افزایش یافته و ما نباید از آموزش در این حوزه غافل شویم.

شهردار تهران همچنین آتش نشانی را مهمترین سازمان شهرداری دانست که مسئولیت اجتماعی داشته و آنرا به خوبی اجرا می‌کند.

کد خبر 308861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha