معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طرح اورژانس اجتماعی، مجموعه کاملی از خدمات اجتماعی است که در چند بخش به مراجعه‌کنندگان و نیازمندان ارائه می شود و خط تلفن یکی از این خدمات است.

سید مهدی سید محمدی درخصوص راه اندازی پایگاه‌های اورژانس اجتماعی، افزود: دستورالعمل ایجاد اورژانس اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: 6 میلیارد تومان بدین منظور با توجه به وسعت استان‌ها، تخصیص داده  شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه خط 123در 15 استان کشور نصب شده است، گفت: بخش دیگر ارائه خدمات توسط تیم‌های سیار صورت می گیرد که در کل کشور 100 دستگاه خودرو با رنگ خاص و کاملا مشخص برای این منظور در نظر گرفته شده است.

سید محمدی گفت: تیم‌های سیار متشکل از روانشناس، مددکار و مراقب هستند که یونیفورم خاصی بر تن دارند که پس از اعزام به محل، مددکاری لازم صورت می گیرد و چنانچه نیاز به ارائه خدمات تخصصی بود، فرد مورد نظر به مراکز مداخله در بحران هدایت می‌شود.

وی به اقدامات و فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود:اورژانس اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به کودکان کار و خیابانی، دختران فراری، همسر آزاری، کودک آزاری، سالمندان و بیماران روانی مزمن، خدمات ارائه می کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: البته در صورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، خدمات اورژانس اجتماعی قابل ارتقا  است.

کد خبر 30905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز