یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

بنیامین صدر: همایش صلح با هدف بررسی علل ناپایداری صلح در جهان آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

هما ناصری، دبیر این کنفرانس که متولی برگزاری آن سازمان غیر دولتی‌انجمن دفاع نوین شهری ایران است، در این باره گفت: رویکرد اصلی ما در برپایی چنین همایشی بررسی پژوهش‌های انجام شده درباره مقوله صلح پایدار و موانع شکل گیری آن در جهان معاصر است.

او افزود: صلح مفهومی‌فراتر از برداشت‌های سیاسی رایج که بیشتر به دلیل منازعه‌های بین‌المللی بین دولتها پدید آمده است، دارد. به گفته ناصری صلح بیشتر از منظر جامعه شناسانه و اجتماعی قابل بررسی است تا سیاسی.

حق شهروندان برای زیست اجتماعی در محیطی امن و آرام، مهمترین دستاورد صلح است که عمدتا در منازعه‌های سیاسی بین دولت‌ها نادیده گرفته می‌شود.

هر چند که دولتها نمایندگان مردم اند،اما جدایی آنان از خواسته‌های عمومی‌شهروندان که صلح، عدالت و آزادی است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در نهایت به شکاف میان دولت و ملت می‌انجامد.

ناصری‌می‌گوید: تا کنون 50مقاله و پژوهش مکتوب از داخل و خارج کشور برای ارائه به کنفرانس صلح که قرار است در روزهای پایانی آبان ماه امسال برگزار شود ارائه شده است.

محورهای اساسی این کنفرانس به بررسی مفهومی، تاریخی و اجتماعی پیشینه پایداری و ناپایداری صلح در جهان اختصاص دارد.

در کنفرانس صلح تهران هم چنین عوامل موثر در پایداری و ناپایداری صلح همچون، نقش تکنولوژی، مدیریت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دین و رسانه بررسی می‌شود.در این کنفرانس نقش تشکل‌های غیر دولتی به عنوان نهادهای ناظر مردمی‌در پایداری صلح و پیشگیری از مخاصمه‌های بین‌المللی جدید نیز بررسی می‌شود.

پژوهشگران می‌توانند خلاصه و اصل پژوهش‌های مکتوب خود را به زبان فارسی و انگلیسی حداکثر تا تاریخ پانزدهم مهر ماه امسال به صندوق پستی 7614-14155یا پست الکترونیکی  info@citydefence.com  بفرستند.

کد خبر 30995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز