همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جهان استکبار خنجر زهر آگین خود به نام رژیم اسرائیل را در پهلوی جهان اسلام فرو برده است.

حسین سلامی

به گزارش ايرنا سردار حسین سلامی پنجشنبه شب در آئین گرامیداشت هفتمین روز از شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهید حسین همدانی افزود: دنیای غرب در پی منافع صهیونیست غاصب یک ملت مثل فلسطین را از سرزمین مادری خود بیرون کرده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید مصرف کننده اندیشه و کالاهای لوکس کشورهای غربی باشند، اظهار کرد: امروزه ملت ها بیدار شده اند و دیگر زیر بار ظلم نمی روند.

وی به اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در روزگاری که غربی ها تلاش کردند مسلمانان را در جهالت مدفون کنند اما مردی بزرگ با برپایی انقلابی شکوهمند، خواب های شیرین و خوش دنیای استکبار را ناگهان آشفته کرد.

مجله  جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس / مجله چهره‌های دفاعی ایران

وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی نیز محصول این انقلاب بزرگ بود و از آن تاریخ به بعد هر کجا قدرت منافق و کافری خواست چیره شود فرزندان این انقلاب مقابل آن ایستادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز رژیم صهیونیستی بر مسلمانان غلبه نیافت.

سردار سلامی افزود: امروز آمریکایی ها دیگر نمی توانند در سرزمین های اسلامی رفت و آمد کنند و متحدان و مهره های دست نشانده آنها نمی توانند حکومت کنند.

وی عنوان کرد: هر چند تلاش می کنند ملت سوریه را از صحنه محو، ملت یمن را زیر آور ها دفن، به پاکستانی ها حمله و آنرا بمباران کنند اما با این وجود مشعل هایی که امام خمینی(ره) برافروخت و مقام معظم رهبری در دست گرفت امروز جبهه بزرگی را برابر دنیای استکبار شکل داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فرزندان ایران هجرت و جنگ را در ساحل مدیترانه مدیریت و دشمن را با شکست مواجه کردند، گفت: این همان راز حضور شهید همدانی این مرد بزرگ، در آن دور دست بود.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و غروب کار ما نیست و برای قیام ساخته شده ایم و پرچم شهیدان هرگز بر زمین نخواهد افتاد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگیهای اخلاقی سردار سرلشگر شهید حسین همدانی افزود: سردار همدانی حجت را بر ما تمام کرد و نشان داد برای دفاع از اسلام و حیثت مسلمانان، مرزهای جغرافیایی ملاک نیست.

وی تصریح کرد: بعد از امام خمینی(ره)، پرچمدار عزت، آزادی و کرامت مسلمانان رهبر انقلاب اسلامی است و سردار همدانی رهرو این مکتب مایه افتخار همه ملت ایران و بلکه جهان اسلام شد.

وی خاطرنشان کرد: مهر افتخار بر جبین همدان است و امروز همدان به برکت همه شهدای خود، به ویژه سردار بزرگ جهان اسلام سردار شهید حسین همدانی جایگاهی رفیع و منزلتی بی بدیل یافته است.

وی عنوان کرد: سردار همدانی مایه افتخار همه ملت ایران و بلکه جهان اسلام شد چرا که بعضی از شخصیت ها به یک ملت اعتبار و منزلت جدیدی می بخشند و هویت یک ملت و شخصیت او را رافت می دهند و به عنوان نماد افتخار یک ملت، سرزمین، قوم و بلکه تمام بشریت شناخته می شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز سردار شهید همدانی برای مردم استان همدان به عنوان یک خورشید و به عنوان یک ستاره درخشان در آسمان این سرزمین و در کنار کهکشانی از ستاره های دیگر شهیدان والا مقام می درخشد.

سردار سلامی افزود: سردار همدانی هرگز در این 37 سال لباس جهاد را از تن به در نیاورد و در تمام طول دوران دفاع مقدس سرزمین های غرب و جنوب شاهد حضور پیوسته، شجاعانه، عارفانه و عالمانه این مرد پر افتخار تاریخ اسلام بود.

وی گفت: کمتر در تاریخ اسلام مردی را می یابید که 37 سال پیوسته زره از تن جدا نکرده و به استقبال فداکاری رفته باشد کما این که شمشیر سردار همدانی همیشه از غلاف خارج بود و زره او همیشه پشت نداشت و در برابر هیچ صحنه ای در مقابل دشمن عقب نمی نشست.

وی عنوان کرد: امروز که کاروان امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و اصحاب با وفای حضرت به کربلا نزدیک می شوند سردار حاج حسین همدانی به این کاروان پیوست تا نشان دهد پیام عاشورا و راه سعادت بشر از مسیر جهاد و شهادت عبور می کند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنجشنبه هفته گذشته حین انجام مأموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید و روز دوشنبه هفته جاری بیستم مهرماه در زادگاهش همدان پس از تشییع به خاک سپرده شد.

کد خبر 310532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha