دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس فیلیپین از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری و سفارت آمریکا در این کشور به مناسبت فرارسیدن سالروز حادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر خبر داد.

به گزارش مانیلا تایمز، شبکه رادیو "بی.بی" فیلیپین ضمن اعلام این خبر همچنین به همکاری بخش‌های مختلف پلیس این کشور شامل گروه واکنش سریع و خنثی‌سازی بمب در فرایند تشدید تدابیر امنیتی برای چند روز آینده در پایتخت این کشور و حومه آن موسوم به منطقه "مترو مانیلا" اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، "آدلینو رازون" قائم مقام پلیس فیلیپین علت تشدید تدابیر امنیتی در منطقه مترومانیلا را مصادف شدن سالروز حادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر امسال با اعلام رای دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی "جوزف استرادا" رئیس جمهوری سابق این کشور در روز چهارشنبه(پس فردا) و امکان مواجهه با واکنش‌های احتمالی هواداران وی عنوان کرد.

وی همچنین از اعزام تعداد چهار هزار نیروی واکنش سریع پلیس فیلیپین به همراه یکهزار نیروی اطلاعات - امنیت این کشور به اطراف محل کاخ ریاست جمهوری و سفارت آمریکا در مانیل خبر داد.

بر همین اساس، همچنین تعداد سه هزار نیروی پلیس با استقرار در اطراف محل دادگاه رسیدگی به فساد مالی فیلیپین که قرار است روز چهارشنبه رای نهایی جوزف استرادا را اعلام کند در حال آماده‌باش هستند.

به گزارش ایرنا، جوزف استرادا دومین رئیس جمهوری فیلیپین از طریق برگزاری انتخابات عمومی پس از سرنگونی "فردیناند مارکوس" دیکتاتور این کشور در سال ‪ ۱۹۸۶‬میلادی است.

وی از سوی دادگاه ضد فساد مالی فیلیپین به سوء‌استفاده مالی به مبلغ چهار میلیارد پزو (‪ ۸۱‬میلیون دلار) در زمان قدرت متهم شده است.

کد خبر 31071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز