یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
۰ نفر

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیروز وارد ترکیه شد تا درباره بحران پناهجویان و موقعیت ترکیه در این زمینه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

مرکل

اين سفر 2روز بعداز آن صورت مي‌گيرد كه سران اروپا در نشستي در بروكسل، از توافق با دولت تركيه براي مهار پناهجويان و نگه داشتن آنها در خاك اين كشور خبر دادند. مقامات اتحاديه اروپا از بسته‌اي توافقي با تركيه سخن گفته‌اند كه كمك 3هزار ميليارد يورويي به دولت تركيه براي نگه داشتن پناهجويان و جلوگيري از عبور آنها از آب‌هاي تركيه به سمت يونان و بعد اروپا را شامل مي‌شود؛

توافقي كه رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه آن را ديرهنگام خوانده است. تسريع در روند مذاكرات پيوستن تركيه به اتحاديه اروپا و همچنين تسهيل در صدور ويزا براي شهروندان تركيه، از ديگر شرط‌هاي تركيه براي اين توافق است. مركل گفته‌است در اين سفر درباره جزئيات اين توافق با مقامات تركيه گفت‌وگو مي‌كند. اين در حالي است كه در آلمان و ديگر كشورهاي اروپايي، بسياري از اين سفر انتقاد كرده و گفته‌اند، تركيه با شرايط بي‌ثبات سياسي در آستانه انتخابات، اكنون دولت مستقر و مشخصي ندارد كه با آن توافق صورت گيرد. بحران پناهجويان براي آلمان دردسرهاي زيادي درست كرده. همين ديروز يك زن نامزد انتخاباتي در آلمان به‌دليل حمايت از پناهجويان به ضرب چاقو مجروح شد.

کد خبر 310859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha