همشهری آنلاین: نخستین همایش جامعه، منابع طبیعی، آب و محیط زیست؛ چالش‌ها و راهکارها توسط انجمن جامعه‌‌شناسی ایران با همکاری پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پنجم و ششم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

Society

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: 2 پنل با عنوان‌های "نفی جهان‌های موازی، اخلاق زیست‌محیط و گفتمان‌های روشنفکری در ایران" و "میراث فرهنگی، میراث طبیعی و مدیریت منابع طبیعی" توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دراین همایش ارایه می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کل کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دانشکده علوم اجتماعی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و ... در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.

به گفته حسن‌زاده، با توجه به حجم بالای هزار صفحه‌ای مقالات ارایه شده به پژوهشکده مردم‌شناسی توسط دبیرخانه همایش، تصمیم بر این شد تا مجموعه مقالات در چهار کتاب منتشر شوند.

او افزود: هم‌اکنون کتاب جامع چکیده مجموعه مقالات همایش یاد شده توسط پژوهشکده مردم‌شناسی به چاپ رسیده است.

به گفته وی، 3 جلد کتاب دیگر شامل مجموعه مقالات این همایش نیز به کوشش مهدی قربانی دبیر علمی همایش یاد شده توسط پژوهشکده مردم‌شناسی به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، فرهنگ، اخلاق، رسانه‌ها، منابع طبیعی، آب و محیط زیست، حکمرانی خوب و پایداری منابع طبیعی، آب و محیط زیست، انسان و تغییر اقلیم (خشکسالی، بحران آب و ریزگردها)، توانمندسازی، شبکه‌های اجتماعی، مشارکت جوامع محلی، زنان و تشکل‌ها، مدیریت یکپارچه شهری، آب و محیط زیست، جامعه روستایی، عشایری و مدیریت منابع طبیعی، دانش بومی و فناوری‌های نوین در مدیریت منابع طبیعی، آب و محیط زیست و حقوق و قوانین و سیاست‌گذاری منابع طبیعی، آب و محیط زیست محورهای همایش یاد شده هستند.

کد خبر 311548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha