سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری دو - دکترامیرحسین بانکی‌پور: خیلی از جوانان نوعی ترس نسبت به مسئله ازدواج در افکارشان وجود دارد ولی راهکارهایی برای غلبه بر ترس از ازدواج وجود دارد.

توکل، راه نجات

يكي از شايع‌ترين و در دسترس‌ترين آنها، مراجعه به انسان‌هاي موفق است يعني شخص ببيند در بين اطرافيان و كساني كه حرف آنها را قبول دارد يا از حرف ايشان تأثير مي‌پذيرد چه‌كسي است كه مثبت صحبت مي‌كند و در عين حال تجربه خوبي هم از زندگي مشترك دارد. به نزد او برود .

نكته ديگر آنكه ترس از ازدواج ممكن است ريشه در باورهاي آن شخص نسبت به مسائل مادي و معيشتي داشته باشد. در اينجا باز هم بايد به قرآن مراجعه كنيم و بدانيم كه اين خود خداست كه وعده داده و ضمانت كرده است كه رزق زوج‌هاي جوان را مي‌رساند. همين تضمين، بزرگ‌ترين راه مقابله با آفت ترس، توكل است. خداوند فرموده است: «و الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا»؛ كساني كه در راه ما تلاش كنند، راه را به ايشان نشان مي‌دهيم. اگر كسي از مسير درستش با ازدواج روبه‌رو مي‌شود، هدف واقعي ازدواج كه آرامش است را درنظر بگيرد؛ به اندازه كافي مطالعه كند، تحقيقات پيش از ازدواج را به درستي انجام دهد و با اهل فن مشورت انجام دهد و پس از آن باز هم به اينها به تنهايي اكتفا نكند و به خداي بزرگ توكل و آنگاه انتخاب كند، وعده الهي است كه حتما خداوند هم او را تنها نمي‌گذارد و در اين امر به‌طور حتم هنگامي كه توكل باشد تلاش در راه صحيح صورت مي‌گيرد و بقيه امور و نهايت آن به خداوند واگذار مي‌شود. در چنين حالتي اساسا ترس و واهمه از آينده از بين مي‌رود و او نيز موانع را از سر راه ما برمي‌دارد و مشكلات را برطرف مي‌كند.

كسي كه در عين رعايت جوانب گوناگون باز هم در لحظه تصميم‌گيري به‌خود اتكا نمي‌كند بلكه توكل به خدا دارد، خداوند نيز به او وعده حتمي داده است: «و من يتوكل علي‌الله فهو حسبه» اين عمل تأثير ناخودآگاه بر باور آن شخص دارد؛ اين معنا كه خدا براي او كافي است و امور او از جمله عاقبتش در ازدواج را كفايت مي‌كند، آرامش كافي به فرد مي‌بخشد.

کد خبر 311694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha