سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که هفته گذشته به حکم سازمان تعاون روستایی ساختمان بورس کشاورزی پلمب و اثاثیه آن به خیابان ریخته شد، یک عضو هیأت مدیره بورس کالا از کمک بلاعوض وزارت جهاد کشاورزی به بورس کشاورزی خبر داد.

به گفته حسین خزلی‌خرازی عضو پیشین سازمان کارگزاران بورس کشاورزی و عضو فعلی هیأت مدیره بورس کالا ی ایران، وزارت جهاد کشاورزی در طول 2 سال گذشته برای شکل‌گیری بورس نوپای کشاورزی یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است.

وی در این باره گفت: ساختمان و اثاثیه بورس کشاورزی با هزینه وزارت جهاد کشاورزی تجهیز شده بود اما سازمان تعاون روستایی، به دلیل خصومت‌های شخصی این هزینه‌ها را نادیده گرفت و ساختمان بورس کشاورزی را پلمب کرد.

وی تأکید کرد: در حالی که براساس مصوبه هیأت مدیره بورس کالا از ابتدای مهره ماه امسال بورس‌های کشاورزی و فلزات ادغام می‌شدند و تکلیف بورس کشاورزی تنها در طول 2 هفته مشخص می‌شد اما مسئولین سازمان تعاون روستایی حتی 2 هفته برای تعیین تکلیف و جابه‌جایی بورس کشاورزی صبر نکردند.

خرازی در ادامه گفت: براساس صورت‌های مالی سازمان کارگزاران بورس کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی در طول 2 سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای شکل گرفتن بورس کشاورزی ایران پرداخت کرده بود و تمامی اثاثیه و امکاناتی که به داخل خیابان ریخته شد با این مبالغ خریداری شده بود.

عضو هیأت مدیره بورس کالای ایران در ادامه خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه شد و گفت: بالاخره باید مشخص شود که چرا چنین هزینه‌هایی از سوی برخی نادیده گرفته می‌شود و فقط 2 هفته مانده به ادغام بورس‌های فلزات و کشاورزی چنین تصمیمی گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: بورس کشاورزی بورس نوپایی بود که با کمک‌های وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته بود و فقط 5/3 سال از زمان راه‌اندازی آن می‌گذشت.

وی با بیان اینکه در حالی که ساختمان بورس کشاورزی هم‌اکنون تخلیه شده اما سازمان تعاون روستایی فعالیتی در آنجا انجام نمی‌دهد گفت: جالب است بدانید که اساساً قرار بود ساختمان بورس کشاورزی فروخته شود به همین دلیل براساس برنامه هیأت مدیره بورس کالا قرار بود این ساختمان برای استقرار بورس کالا خریداری شود.

عضو هیأت مدیره بورس کالا خاطر نشان کرد: حتی در حال حاضر کمیته 3 نفره‌ای مامور فروش ساختمان مذکور هستند اما سازمان تعاون روستایی فرصت نداد مهلت بورس کشاورزی برای ادغام با بورس کالا به سر برسد.

هفته گذشته سازمان تعاون روستایی که از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی است در اقدامی غیرمنتظره اقدام به تخلیه ساختمان بورس کشاورزی کرد و این ساختمان را فقط به فاصله 2 هفته از ادغام بورس‌های فلزات و کشاورزی پس گرفت.

به رغم انتشار اخبار مختلف درباره دلایل چنین رویدادی هنوز بررسی درباره چگونگی این رویداد صورت نگرفته و مشخص نیست چگونه سازمان تعاون روستایی که خود تحت‌نظر وزارت جهاد کشاورزی اداره می‌شود توانسته‌اند در اقدامی ناگهانی همه هزینه‌های وزارت جهاد کشاورزی را برای شکل‌گیری بورس کشاورزی نادیده بگیرد.

در حالی که وزارت جهاد کشاورزی 3/1 میلیارد تومان برای این بورس هزینه می‌کند، سازمان دیگری در حرکتی مخالف اقدام به پلمب بورس کشاورزی می‌کند.

فعالیت بورس کالا

خرازی در ادامه درباره ادامه فعالیت بورس کشاورزی گفت: هم‌اکنون نرم‌افزار بورس کشاورزی، در بورس فلزات نصب شده و معاملات این بورس در ساختمان بورس فلزات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: معاملات بورس فلزات در هفته چند روز بیشتر نبود بنابراین زمان برای این معاملات بورس کشاورزی وجود داشت.

خرازی در پاسخ به این پرسش که با توجه با اتفاقات اخیر معاملات بورس کالا در چه محلی انجام خواهد شد گفت: براساس تصمیمات هیأت مدیره بورس کالا به احتمال زیاد ساختمان بورس فلزات از طرف بورس کالا خریداری خواهد شد و معاملات بورس کالا در آنجا پیگیری می‌شود.

کد خبر 31172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز