همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به‌عنوان یک نهاد پژوهش‌محور شناخته شود.

سید محمدعلی شهیدی

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 10 آبان ماه به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی و با حضور سردار محسن انصاری قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد ابطحی، محمدرضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دبیر کمیته اخلاق در پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده‌ای از کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های پزشکی و نماینده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی در شورای پژوهش برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست در مقدمه‌ای کوتاه درباره انگیزه بعثت پیامبران گفت: اصول دین اعتقادی هستند و تقلیدی نیستند و یکی از اصول دین ما نبوت است. پیامبران برای هدایت جامعه فرستاده شدند و کامل‌ترین آن‌ها رسول خدا حضرت محمد (ص) بوده است. رسولان برای رشد و تعالی جامعه، دعوت به خداپرستی و سوق دادن انسان‌ها به کمال و رشد آمدند و در صدر تمام کارهای آنان، یقیناً اصلاح اخلاق در جامعه بوده است.

معاون رئیس جمهور افزود: پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در زمانی مبعوث شدند که جامعه در بی‌اخلاقی کامل غوطه‌ور بود و دست به اصلاح این بی‌اخلاقی‌ها زدند و البته در این مسیر رنج‌های بسیاری کشیدند. امروز همه ما مسلمانان در رابطه با اخلاق وظیفه داریم و باید ریشه اخلاق را در قرآن کریم بجوییم.

شهیدی پژوهش را دارای جایگاه بسیار بالایی توصیف کرد و گفت: ما باید در بنیاد در تمام ابعاد لازم پژوهشی فعالیت کنیم و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به‌عنوان یک نهاد پژوهش‌محور شناخته شود. تأکید ما همواره به تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز فعالیت در عرصه‌های پژوهشی بوده است. بنیاد باید به سمت‌وسوی پژوهش محوری سوق پیدا کند و البته تاکنون در این زمینه نسبتاً موفق بوده‌ایم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: پژوهش‌ها در بنیاد باید تداوم داشته باشند و به نتیجه برسند، زیرا این مسیر همان مسیر پیامبران است که هدفشان رساندن جامعه به کمال بوده است.

در ادامه این جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون رعایت مسائل اخلاقی در حوزه پژوهش‌های پزشکی بنیاد انجام شد.

کد خبر 312284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha