همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه امروز برخی پرندگان شکاری با قیمت گزاف ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در حاشیه خلیج فارس خرید و فروش می‌شود و ما این گونه‌های ارزشمند طبیعت را از دست می‌دهیم و این امر به برخورد جدی ضابطان قضایی نیاز دارد.

معصومه ابتکار

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دوشنبه شب در نشست مشترک با گروهی از قضات و مسوولان قضایی استان قم خاطر نشان کرد: در بسیاری از استان‌ها شبکه‌های قاچاق، حیوانات وحشی را از طریق برخی کشورهای همسایه مانند افغانستان قاچاق می‌کردند و ما نیز به صورت جدی با همکاری دستگاه قضایی با این مسئله برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم ایران مسیر قاچاق حیات وحش باشد و ما با تمام قوا در برابر آن‌ها می‌ایستیم.

ابتکار گفت: دولت در زمینه مسائلی مانند خشکسالی، تغییر کاربری‌ها، زمین‌خواری، حیات وحش و گرد و غبارها بسیار حساس و دارای برنامه است و بر این باوریم که حق بهره‌مندی مردم از طبیعت و محیط زیست سالم نباید تضییع شود، جرائم زیست محیطی نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید با کسانی که از طریق زمین‌خواری و جنگ‌خواری و شکار غیرمجاز به منابع و زیست محیطی کشور لطمه وارد می‌کنند، برخورد جدی و قاطع شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: دنیا حکومت‌ها را در میزان توان برخورد و مقابله با برخی جرائم مهم زیست محیطی مانند زمین‌خواری و جنگل‌خواری می‌سنجند.

وی گفت: ما درکنار فرهنگ‌سازی و آموزش که در سراسر کشور با جدیت آغاز کردیم، نیازمند برخوردهای قاطع و خوب قضایی با متخلفان محیط زیست نیز می‌باشیم.

ابتکار با اشاره به نقش مهم فرهنگ‌سازی نیز گفت: نقش بستن نماد یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی از نظر فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و کار به جایی رسیده که یک روستایی از این که یک "گرگ" را کشته است، ابراز ندامت می‌کند.

معاون دادگستری استان قم نیز دراین نشست با اشاره به این که ما نیز دلواپس محیط زیست هستیم، گفت: ما از نظر فرهنگ محیط زیست خوب کار نکردیم و این رسالت حکومت است که در این زمینه گام‌های اساسی بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رمضانی خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ محیط زیست باشد پیشگیری هم مطرح است ولی اگر فرهنگ نباشد آلایندگی و تخریب هم ایجاد می‌شود.

رمضانی گفت: بعد از فرهنگ‌سازی، از نظر قانونی نیز باید با متخلفان برخورد شود، احساس می‌کنیم در این زمینه خلاء قانونی نیز وجود دارد، دادگستری استان قم آماده تعامل با محیط زیست است.

در این مراسم برخی قضات نیز دیدگاه‌های خود را پیرامون نحوه تعامل محیط زیست و دادگستری را بیان کردند.

اجرای دقیق قانون، فرهنگ‌سازی برای کاهش جرائم طبیعت، رسیدگی سریع و دقیق با متخلفان طبق قوانین شفاف، برخورد قاطع با متخلفان از جمله سخنان این افراد بود.

کد خبر 312502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha