انتقادها از نحوه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در موضوع نوشابه انرژی‌زا به تلویزیون رسید.

ادامه انتقادها از وزارت بهداشت  درباره نوشابه انرژی‌زا

هفته گذشته مديركل بازرسي و نظارت سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با رسانه‌ها از يك نوشابه انرژي‌زا نام برد و اعلام كرد «اين نوشابه از اسپرم گاو توليد شده و مجوز قانوني ندارد.» 2 روز بعد مديركل ديگري در سازمان غذا و دارو به خبرنگاران گفت كه «نوشابه‌اي كه در رسانه‌ها از آن نام برده شده 10 سال است كه مجوز دارد.» البته او از اطلاع‌رساني غلط وزارت بهداشت كه موجب نگراني مردم و خسارت شركت توزيع‌كننده نوشابه شده بود، عذرخواهي نكرد و همين امر انتقاد رسانه‌ها را موجب شد. در جديدترين مورد ميرسيدي خبرنگار سلامت اخبار سيما با دعوت از جنت مديركل نظارت و بازرسي سازمان غذا و دارو از وزارت بهداشت انتقاد كرد. جنت در گفت‌وگوي ويژه خبري صدا و سيما در پاسخ به انتقادهاي ميرسيدي ادعاي جديدي را مطرح كرد و گفت: سازمان غذا و دارو اختيارات كافي براي برخورد با مواد غذايي تقلبي و قاچاق در سوپر‌ماركت‌ها را ندارد. متن كامل سؤال و جواب ميرسيدي با حجت، مديركل بازرسي و نظارت سازمان غذا و دارو در ادامه مي‌آيد:

ميرسيدي: پيش شما يك نوشابه نيروزا را كه سال‌ها جوان ها مصرف مي‌كردند و در كشور توزيع مي‌شود را اعلام كرديد كه بدون مجوز و غيرشرعي است در حالي كه اين نوشابه سال‌هاست مصرف مي‌شود ولي شما حالا اعلام كرده‌ايد؟

جنت: آن نوشابه نيروزا كه بامجوز وزارت بهداشت وارد مي‌شود مشكل ندارد، آن نوشابه كه مجوز ندارد و قاچاق است مشكل دارد.

ميرسيدي: يعني 2 دسته است؟ همان را هم به مردم اعلام نكرديد كه منظورتان چيست و كدام نشان و مارك را مي‌گوييد! چرا نگفتيد؟ الان همه مغازه‌هاي خواربارفروشي اين نوشابه نيروزا را دارند.

جنت: قطعا شما به‌عنوان يك متخصص در جريان نشان اصالت و سلامت و لوگوي سازمان غذا و دارو هستيد.

ميرسيدي: كاش مي‌گفتيد. چرا درباره مشخصاتش نگفتيد؟چرا به مردم اعلام نكرديد؟

جنت: بارها گفته شده و از مردم خواسته شده كه نشان سلامت چك بشود يا آنچه لوگوي سازمان غذا و دارو و تأييديه دارد استفاده بشود.

ميرسيدي: الان اين نوشابه نيروزا به وفور در مغازه‌هاست، چرا سازمان غذا و دارو نوع تقلبي و قاچاق آن را جمع نمي‌كند؟

جنت: اين بر‌مي‌گردد به‌وجود اختيارات يعني در حقيقت آن ارگان هاي نظارتي متعدد كه وجود دارد اين اشكالات را ايجاد مي‌كند، تنها يك ارگان بايد پاسخگو باشد در عين حال كه اختيارات داشته باشد

کد خبر 312863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha