سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: با آغاز نمایشگاه‌های کتاب استانی و نزدیک شدن به هفته کتاب، ناشران روزهایی شلوغ پیش رو دارند.

کتاب

با نگاهي به آمار ارائه‌شده از سوي خانه كتاب، در 2هفته اول آبان، 148كتاب چاپ اولي و 133عنوان تجديد چاپ وارد بازار كتاب شده كه از اين ميان 181عنوان تاليفي و 100عنوان ترجمه بوده است.

  • تجديد چاپ‌ها

در ميان كتاب‌هايي كه به بازار مي‌آيند، برخي هم هستند كه چاپ‌‌هاي 19و 20 خود را تجربه مي‌كنند. «مكتب‌هاي ادبي» رضا سيدحسيني در انتشارات نگاه چاپ نوزدهمي شده و «داستان‌هاي 55كلمه‌اي» استيو ماس با ترجمه گيتا گركاني در نشر قطره براي هجدهمين بار به بازار آمده است. «دختري كه مي‌شناختم» جروم ديويد سلينجر هم ازجمله كتاب‌هاي تجديد چاپي است و «جشن تولد و تك‌گويي» و «اتاق و بالابر غذا» نوشته هرولد پينتر به چاپ سوم رسيدند.

نكته جالب بازار كتاب به بازار آمدن «سپيددندان» اثر جاودانه جك لندن است كه اين بار با جلد گالينگور در نشر آفرينگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. ترجمه محسن سليماني از كتاب «تصوير دوريان‌گري» اسكار وايلد از سوي نشر افق چاپ دومي شد و «اوليور توئيست» چارلز ديكنز را هم نشر آفرينگان به بازار فرستاد. «كاليگولا» آلبر كامو در نشر قطره در نوبت هفتم چاپ قرار گرفت و «مردي با كبوتر» رومن گاري با برگردان ليلي گلستان در نشر ثالث براي پنجمين بار راهي بازار شد.

«بلقيس و عاشقانه‌هاي ديگر» نزار قباني با ترجمه موسي بيدج در نشر ثالث به چاپ ششم و «جاي خالي سلوچ» محمود دولت‌آبادي در نشر چشمه به چاپ نوزدهم رسيدند. «سه كتاب» و «عادت مي‌كنيم» زويا پيرزاد هم در نشر مركز به‌ترتيب با چاپ‌هاي33و 36به بازار آمدند.

  • پرفروش‌هاي ناشران

در 2هفته اخير در نشر افق مجموعه شعر «آنها كه به خانه من آمدند» شمس لنگرودي جزو پرفروش‌ها بود و بعد از آن «هر صبح مي‌ميريم» سيداحمد بطحايي و 2كتاب «مجمع‌الجزاير اوريون» نوشته‌ رؤيا دستغيب و «اول عاشقي» يوديت هرمان با ترجمه محمود حسيني‌زاد از پرفروش‌هاي اين ناشر بودند. در انتشارات كتاب خورشيد 3كتاب ترجمه‌اي «پاريس جشن بيكران» ارنست همينگوي ترجمه فرهاد غبرايي، «زنان برابر چشم‌انداز رودخانه» هانريش بل ترجمه كامران جمالي و «كافه زير دريا» نويسنده استفانو بنني ترجمه رضا قيصريه فروش خوبي داشتند. «هشتاد سال داستان كوتاه ايراني» حسن ميرعابديني هم جزو پرفروش‌هاي هميشگي اين ناشر است.

نشر آموت مثل هميشه رمان‌هايش را در ميان پرفروش‌ها مي‌بيند. 2كتاب تاليفي «بيوه‌كشي» نوشته يوسف عليخاني و «شوهر عزير من» فريبا كلهر همچنان در صدر فروش قرار دارند و كتاب‌هاي ترجمه «من پيش از تو» و «دختري كه پادشاه سوئد را نجات داد» از ديگر آثار پرفروش نشر آموت در 2هفته گذشته بوده‌اند. انتشارات مرواريد هم به‌ترتيب 3كتاب «جادوي فكر بزرگ» در حوزه روانشناسي، «چقدر خوبيم ما» ابراهيم رها و مجموعه داستان‌هاي «كتاب دفتر بزرگ، مدرك و دروغ سوم» آگاتا كريستي را در صدر پرفروش‌ها دارد.

  • تازه‌ترين‌ها

در 2هفته اخير، كتاب‌هايي وارد كتابفروشي‌ها شده‌اند كه برخي از آنها جزو پرفروش‌هاي آبان قرار گرفتند. در اين ميان، نمايشنامه «گاه دلتنگي» نوشته ديويد ممت با ترجمه مشترك محمد چرمشير و شهرام زرگر در نشر نيلا در دسترس علاقه‌مندان به ادبيات نمايشي قرار گرفت. «انواع مرغابي و 3 نمايشنامه ديگر» رضا سيدحسيني، «تا زماني كه...» هاينريش بل با ترجمه كامران جمالي در نشر نيلوفر، «قاتل غمگين» فردريك دار و «مگره در اتاق اجاره‌اي» ژرژ سيمنون با برگردان عباس آگاهي و «چهار چهارشنبه و يك كلاه‌گيس» بهاره رهنما و «سال سگ» جواد افهمي هم ديگر كتاب‌هايي هستند كه در روزها و هفته‌هاي اخير به بازار آمده و پشت ويترين كتابفروشي‌ها نشسته‌اند.

کد خبر 313390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha