همشهری آنلاین: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: امروز مزاج رسانه‌ها تند شده، حتی دولت نیز نسبت به رسانه‌ها شاکی است اما بنای ما شکایت نیست.

پورمحمدی

به گزارش ايرنا، وی با بیان اینکه تاکنون شکایت هایی از دولت نسبت به رسانه ها ثبت شده است گفت: رسانه در ایجاد فضای مثبت در جامعه نقش کمتری دارند و بیشتر به دنبال ایجاد فضای هیجانی و چالشی هستند و بعضا تخاصمی فعالیت می کنند.

پورمحمدی افزود: امروز کشور ما نیازمند رسانه هایی است که ثبات و آرامش را ترویج دهد. کشمکش و هیجان هیچگاه به موفقیت جامعه منجر نشده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که وضعیت روزنامه نگارانی که اخیرا بازداشت شده اند، چگونه است ، گفت: تلاش ما این است که سریعتر به موضوع این روزنامه نگاران رسیدگی شود.

وی افزود: میزان پرونده های قضایی رسانه ها امسال نسبت به سال گذشته بیشتر نشده است.

پورمحمدی عنوان کرد: کشور ما در سخت ترین شرایط بین المللی است و ملت و رهبری نیز انتظاراتی دارند از این رو رسانه ها باید برای بهبود فضا تلاش کنند و جامعه از برح عبور دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پرونده های قضایی کشور گفت: روند پرونده های قضایی نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری نداشته است اما حجم کنونی پرونده ها عظیم و قابل ملاحظه است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ورودی پرونده های حدود 6 میلیون است که در مراحل تجدیدنظر و اعاده دادرسی به 15 میلیون هم می رسد.
پورمحمدی تاکید کرد: این آمار به هیچ عنوان زیبنده ایران اسلامی نیست و رسانه ها باید برای بهبود وضعیت تلاش کنند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها فردا پس از یک هفته فعالیت، فردا جمعه به کار خود در مصلای تهران پایان می دهد.

کد خبر 313570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha