همشهری آنلاین: رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در گزارشی به ولادیمیر پوتین اعلام کرد دلیل سقوط هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا بمبی دست‌ساز بوده‌است که طی عملیاتی تروریستی درون هواپیما جاسازی شده‌ است.

براساس گزارش تايم، الكساندر بورتنيكف رئيس سرويس امنيت فدرال روسيه در گزارش به ولاديمير پوتين گفت براساس گزارش متخصصان اين مركز، وسيله منفجره دست‌سازي برابر با يك كيلوگرم تي ان تي وارد هواپيماي مسافربري شده و انفجار آن باعث شده تا هواپيما در ميان آسمان دو تكه شود، عاملي كه مي‌تواند دليل پراكنده شدن سوخت هواپيما در محوطه‌اي بسيار وسيع را توضيح دهد. از نظر من اين كار قطعا عملي تروريستي بوده‌است.

در سانحه سقوط مرگبار 31 اكتبر 2015 تمامي 224 سرنشين هواپيما كه بيشتر آنها  توريست‌هاي روسي بودند، جان خود را از دست دادند.

پوتين دستور دستگيري عاملان اين حمله تروريستي را صادر كرده‌است. پوتين گفت هيچ محدوديتي براي دستگيري اين افراد وجود ندارد، نام تمامي اين افراد بايد شناسايي شود، هرجايي كه پنهان شده‌‌باشند به دنبال آنها خواهيم گشت و هركجاي جهان كه باشند آنها را يافته و به مجازات خواهيم رساند.

داعش پس از سقوط اين هواپيما با انتشار ويديو و فايلي صوتي روي اينترنت مسئوليت آن را به عهده گرفت و اين اقدام را واكنشي به حملات هوايي روسيه عليه داعش در سوريه اعلام كرد. داعش همچنين پوتين را تهديد كرده كه او را در خانه‌اش هدف خواهند گرفت. داعش به تازگي مسئوليت حمله مرگبار روز جمعه در پاريس را نيز به عهده گرفت، جنايتي كه 129 كشته و 350 زخمي از خود به جا گذاشت.

کد خبر 314178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha