گروه حوادث: جواد عزیزی پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران به‌دنبال 3 کلاهبردار حرفه‌ای است که با استفاده از سند جعلی اقدام به دریافت 300 میلیون تومان وام از بانک کرده‌اند.

مدتی قبل زمانی که مسئولان یکی از بانک‌های پایتخت متوجه شدند مردی با ارائه سند جعلی خانه‌ای در شمال تهران اقدام به دریافت وام 300 میلیون تومانی از بانک کرده است ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و به این ترتیب جست‌وجو برای شناسایی جاعل حرفه‌ای آغاز شد.

ماموران زمانی که پی بردند دریافت‌کننده وام، مسئول یک آموزشگاه غیرانتفاعی در جنوب تهران  است به سراغ او رفته و وی را بازداشت کردند.

این مرد وقتی از ماجرای جعلی بودن سند ارائه شده به بانک باخبر شد، در حالتی شوک زده، از ماجرای کلاهبرداری مردی که او را فریب داده بود پرده برداشت.

وی به ماموران گفت: چند هفته قبل برای دریافت وام تعمیرات آموزشگاه به بانک رفتم ولی آنها گفتند برای دریافت این وام نیاز به سند خانه هست.

از آنجا که سندی برای ارائه به بانک نداشتم، به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم با چاپ آگهی در روزنامه ،یک شریک که دارای سند خانه باشد پیدا کنم و در عوض بخشی از وام را به او بدهم.

این گونه بود که چند روز بعد با مردی که مدعی بود مالک خانه‌ای در شمال تهران است آشنا شدم و با ارائه سند او به بانک 300 میلیون تومان وام گرفتم.

از آنجا که من فقط به 40 میلیون تومان از این مبلغ احتیاج داشتم، 260 میلیون تومان دیگر را به مالک سند دادم و قرار شد به صورت مشترک اقساط وام را بپردازیم اما مدتی بعد ماموران به محل زندگی‌ام آمدند و با ادعای اینکه سند جعلی بوده مرا دستگیر کردند.پس از اظهارات این مرد، پرونده به شعبه اول بازپرسی در دادسرای فرودگاه ارسال شده و به دستور بازپرس مهاجری جست‌وجوی پلیس برای شناسایی جاعل اصلی سند آغاز شد.

ماموران در نخستین اقدام عازم خانه‌ای شدند که سند جعل شده آن به بانک ارائه شده بود و به تحقیق از مالک خانه پرداختند.

این مرد به ماموران گفت: مدتی قبل 3 مرد نزد من آمدند و گفتند می‌خواهند خانه‌ام را برای راه‌اندازی یک شرکت به مبلغ 100 میلیون تومان رهن کنند.

وی ادامه داد: آنها که مدعی بودند برای دریافت این مبلغ از رؤسای شرکت، نیاز به سند و مشخصات خانه دارند، کپی سند خانه را از من گرفتند اما پس از آن دیگر اثری از آنها پیدا نشد.

پس از اظهارت این مرد، ماموران دریافتند 3 مرد مرموز پس از دریافت کپی سند این خانه، آن را به طرز ماهرانه‌ای جعل کرده و با ارائه آن به بانک و فریب کارشناس بانک در زمان بازدید از خانه، توانسته‌اند وام مورد نظر را دریافت کنند.

بنابراین چهره‌نگاری از متهمان آغاز شد و بازپرس مهاجری با صدور دستور چاپ تصاویر چهره‌نگاری شده متهمان در روزنامه‌ها، از مردم خواست در صورت مشاهده آنها موضوع را با شماره تلفن 61022650 به پلیس آگاهی فرودگاه تهران اطلاع دهند.

کد خبر 31423

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز