همشهری آنلاین: پلیس آلمان سه‌شنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان)‌ پس از آنکه بسته مشکوکی را در استادیوم فوتبال شهر هانوفر که قرار بود محل بازی تیم‌های ملی فوتبال آلمان و هلند باشد، یافت شد،‌ به دلایل امنیتی بازی را لغو کرد و از تماشاچیان خواست این استادیوم را ترک کنند.

به گزارش آسوشيتدپرس يك افسر پليس گفت كه همه افراد درون استاديوم پس از يافته‌شدن يك شيئي مشكوك كه هنوز شناسايي نشده است، بايد تخليه مي‌شدند.

بلندگوها در اين استاديوم در شمال آلمان از مردم خواستند با آرامش از استاديوم خارج شوند و به خانه بروند. اغلب طرفداران فوتبال هنوز در بيرون استاديوم كه دستور تخليه آن يك و ساعت نيم پيش از شروع بازي صادر شد، ايستاده‌‌اند.

نشانه‌هاي از وحشتزدگي به چشم نمي‌خورد و اعلب تماشاچيان تصميم لغو بازي را با ارامش پذيرفتند.

قرار بود اعضاي دولت آلمان،‌ از جمله آنگلا مركل، صدراعظم آلمان هم به تماشاي اين بازي دوستانه  فوتبال بيايند تا نشان دهند كه آلمان پس از حملات پاريس درباره تروريسم تسليم نمي‌شود.

شرايط امنيتي در اين محل بسيار شديد بود و پليس مسلح به مسلسل استاديوم را احاطه كرده بود و حضور بسيار آشكاري در شهر داشت.

گزارشگراني كه وارد استاديوم شده بودند، جستجوي بدني و از سگ‌هاي بمب‌ياب براي وارسي كيف‌هايشان استفاده شده بود.

هيچ دليل فوري براي لغو بازي اعلام نشده است، اما يك تهديد بمب يك ساعت پيشتر در بيرون استاديوم اعلام شده بود.

خيابان‌هاي منتهي به استاديوم تا هنگامي كه احتمال خطر منتفي شود،‌ بسته شده است.

تا چند ساعت ديگر نيز قرار است بازي دوستانه‌اي ميان تيم‌هاي فوتبال انگليس و فرانسه در استاديوم ويمبلي در لندن تحت شرايط امنيتي شديد بزگرار شود.

از طرف ديگر بريتيش ايرويز درباره متوقف شدن يكي از هواپيماهاي مسافربريش در كه از لندن پرواز كرده بود، فرودگاه لوگان در بوستون در ماساچوست امريكا اعلام كرد يك زن 30 ساله مسافر خشمگين مست قصد داشته است كه درب خروجي را در هنگام پرواز باز كند، اما مهار شده بود.

به گفته بريتيش ايرويز اين حادثه ربطي به تروريسم ندارد.

کد خبر 314246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha