مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: تخریب هتل بین‌المللی تهران و اصلاح هندسی ضلع جنوبی پل سید خندان تا اوایل آبان ماه انجام می‌شود.

شهردار منطقه 7 تهران در این‌باره گفت: هتل بین المللی تهران با 36 هزار متر مربع زیر بنا و مالکیت شرکت مخابرات، از حدود 20 سال پیش به صورت مخروبه رها شده و مشکلات اجتماعی و بصری را برای شهر ایجاد کرده بود که در همین راستا بنا به دستور شهردار تهران و همکاری و توافقات انجام شده با شرکت مخابرات، تخریب این هتل در دستور کار قرارگرفت.

محمود ایلخان افزود: عملیات تخریب از اردیبهشت ماه امسال آغازشده است و امیدواریم تا اوایل آبان ماه به اتمام برسد.

وی عملیات تخریب این هتل را به لحاظ حجم و متراژ در کشور بی نظیر دانست و در باره علل تخریب نیز گفت: این ساختمان از نظر سازه و پایداری در برابر زلزله وضع نامناسبی داشت و بسیار ضعیف و غیرمقاوم بود.

به گفته وی شرکت مخابرات در گذشته برای تقویت و مقاوم سازی این بنا مطالعاتی را انجام داده و جمع بندی این شده بود که مقاوم سازی مقرون به صرفه نیست و هزینه آن معادل یا حتی بیش از تخریب و نوسازی است. ضمن اینکه بخشی از ساختمان در طرح اصلاح هندسی تقاطع شریعتی و رسالت قراردارد که با تخریب آن، اصلاح هندسی امکان‌پذیر می‌شود.

شهردار منطقه 7 همچنین پیش‌بینی کرد، اصلاح این بخش از تقاطع شریعتی سید خندان نقش زیادی در بهبود ترافیک در محدوده خیابان شریعتی و خیابان مجاور پل سیدخندان داشته باشد.

وی در عین حال به کاربری‌های جایگزین در اراضی مربوطه اشاره‌ای نکرد و تنها گفت: برای شهرداری برداشتن مانع و اصلاح گذر مطرح بوده است ولی شرکت مخابرات نیز با انتخاب مشاورین مربوطه نسبت به گزینه‌های مناسب اقدام و برنامه‌هایی را در دست بررسی و مطالعه دارد که اجرا خواهد کرد.

ایلخان همچنین گفت: هتل تهران در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع واقع شده است که حدود 500 متر آن در اصلاح گذر قرار دارد که اجرا خواهد شد.

کد خبر 31426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز